تحلیلگر عراقی : بغداد برای رهایی از امریکا نیاز به قراردادهای تسلیحاتی جدید دارد


تحلیلگر عراقی : بغداد برای رهایی از امریکا نیاز به قراردادهای تسلیحاتی جدید دارد

بغداد – ایرنا – کارشناس مسائل سیاسی عراق گفت که این کشور نیازمند قراردادهای تسلیحاتی جدید برای حفاظت از حاکمیت و رهایی از سلطه آمریکا است.

«عباس العرداوی» روز پنجشنبه با بیان اینکه عراق نیازمند قراردادهای تسلیحاتی جدید برای حفاظت از حاکمیت و رهایی از سلطه آمریکا است اعلام کرد که آمریکا نمی تواند تحریم های بین المللی بر عراق اعمال کند و ممکن است که دست به تحریم یک جانبه بزند..

وی افزود که آمریکا تلاش می کند تا بر پرونده تسلیحاتی عراق و خرید و فروش سلاح تسلط داشته باشد و قراردادهای تسلیحاتی و آموزش های امنیتی را به انحصار خود درآورد.

العرداوی گفت که سیستم های امنیتی با عقد قراردادهای تسلیحات و مهمات با چین و روسیه، تمایل دارند که از انحصار و نفوذ آمریکایی فاصله بگیرند.

وی با بیان این که برخی کشورهای سلطه گر تلاش می کنند تا سلاح بفروشند اما تصمیم استفاده از آن را صادر نمی کنند، گفت: آمریکا تانک های آبرامز به ما تحویل داد اما به دلیل نبود مهمات قادر به استفاده از آن نیستم و همچنین هواپیماهای F۱۶ که هنوز به شکل ضعیفی استفاده می شوند.

العرداوی در ادامه بر ضرورت عقد قرارداد با روسیه، چین و یا ایران در زمینه سامانه دفاع موشکی بویژه S۳۰۰ و S۴۰۰ برای حفاظت از آسمان عراق با وجود مخالفت آمریکا است.

کارشناس سیاسی عراق تاکید کرد که آمریکا نمی تواند تحریم های بین المللی بر عراق وضع کند و چنانچه این تصمیم را عملی سازد به صورت یک طرفه خواهد بود تا بغداد را از خرید سلاح از کشورهای دیگر منع کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) بی‌خانمان‌های امامزاده ابراهیم چادرنشین شدند