معلمان زنجان برای ارتقای رتبه کنکور استان توانمند می‌شوند


معلمان زنجان برای ارتقای رتبه کنکور استان توانمند می‌شوند

زنجان - ایرنا - برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش افزایی و توانمندسازی دبیران و مدیران مدارس با همت سرگروه‌های آموزشی دوره متوسطه نظری از جمله اقدامات مهم اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای ارتقای رتبه کنکور سراسری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: رویکردها بر این است که بخشی از جهت گیری ها و برنامه ریزی های آموزش و پرورش، سمت و سوی ارتقای شاخص کنکور را به همراه داشته باشد، لذا طی یک سال گذشته مساله ارتقای شاخص کنکور و تقویت بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم جزء دستور جلسات اصلی شورای آموزش و پرورش استان بوده است.

داود بهرامی افزود: بر این اساس استان توانست با برنامه ریزی مناسبت در کنکور سراسری سال ۹۸ جهش هشت رتبه ای نسبت به سال گذشته داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: استان در سال جاری به جهت میزان رشد و جهش رتبه، با هشت پله صعود در مقام نخست کشور قرار گرفته و همچنین در جدول رتبه دهی رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی هر چند که موضوع کنکور مساله اصلی آموزش و پرورش در سطح مدارس قلمداد نمی شود اما با توجه به دغدغه اولیا و دانش آموزان جزء برنامه های مد نظر استان قرار گرفته است.

بهرامی افزود: باتوجه به اینکه طی ۱۰ سال اخیر رتبه کنکور استان سیر نزولی داشته، لذا این نگاه و نگرش منفی در بین اصحاب تعلیم و تربیت به دغذغه تبدیل شده بود که در این راستا لازم بود حساسیت زایی خاصی در سطح استان انجام شود.

وی اضافه کرد: استان زنجان در کنکور سراسری رتبه ۱۶ را بین استانها به خود اختصاص داده و این در حالی است که از سال ۹۲ کمترین فاصله را نسبت به میانگین کشوری با ۲ رتبه داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تفکیک رتبه های پنج گانه گروه های آزمایشی اظهارداشت: علوم ریاضی با رتبه ۱۷ با ۱۲ پله صعود، علوم تجربی با رتبه ۲۲ با پنج پله صعود؛ علوم انسانی با رتبه ۲۱ با سه پله صعود، علوم هنر با رتبه ۱۳ با چهار پله نزول و در نهایت زبان خارجه با رتبه ۱۱ و هشت پله صعود نسبت به سال گذشته رشد خوبی را کسب کرد.

وی یادآوری کرد: این استان در گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجی به ترتیب با سه رتبه و ۷ رتبه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گفته این مسؤول آموزش و پرورش در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق محروم توزیع بسته های آموزشی و منابع کمک درسی از دیگر اقدامات استان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)