وزارت دولت در امور صلح: حکومت در هیج میز مذاکره بدون حضور زنان اشتراک نمی کند


وزارت دولت در امور صلح: حکومت در هیج میز مذاکره بدون حضور زنان اشتراک نمی کند

تصویر: نشست سلام رحیمی با زنان در مورد گفتگوهای صلح سرپرست وزارت دولت در امور صلح امروز در یک نشستی با حضور زنان گفته است که حکومت افغانستان در هیچ میز مذاکرۀ بدون حضور زنان شرکت نخواهد کرد. عبدالسلام رحیمی، سرپرست وزارت دولت در امور صلح امروز (جمعه 4 دلو) در حضور زنان گفته است که اگر زنان در پروسه صلح افغانستان حضور نداشته باشند، این کشور...

وزارت دولت در امور صلح: حکومت در هیج میز مذاکره بدون حضور زنان اشتراک نمی کندتصویر: نشست سلام رحیمی با زنان در مورد گفتگوهای صلح

سرپرست وزارت دولت در امور صلح امروز در یک نشستی با حضور زنان گفته است که حکومت افغانستان در هیچ میز مذاکرۀ بدون حضور زنان شرکت نخواهد کرد.

عبدالسلام رحیمی، سرپرست وزارت دولت در امور صلح امروز (جمعه ۴ دلو) در حضور زنان گفته است که اگر زنان در پروسه صلح افغانستان حضور نداشته باشند، این کشور به مشکل دایمی سوق داده خواهد شد.

وزارت دولت در امور صلح در یک اعلامیه ای به نقل از سلام رحیمی سرپرست این وزارت گفته است که حضور زنان در هر میزی که روی صلح بحث می‌شود، ضروری است.

در این اعلامیه آمده است که آقای رحیمی تأکید کرده است که وزارت دولت در امور صلح مشارکت زنان را تسهیل خواهد کرد و به زنان زمینه بلند شدن آواز‌شان به گونه واحد را فراهم خواهد نمود.

آقای رحیمی همچنان اظهار داشت که حکومت افغانستان از موقف زنان برای صلح حمایت می‌کند؛ از همین‌رو لازم بود تا جمعی ایجاد شود که در طرح پالیسی‌های دولت اشتراک داشته باشند و این جمع، مسؤول گرد آوردن زنان و نهادهای فعال، به منظور کار مشترک برای صلح است.

در عین حال محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشورکه برای اشتراک در نشست اقتصادی جهان در شهر داووس سویس به سر می‌برد به خبرنگاران گفت که زنان افغان هرگز به عقب بر نخواهند گشت.

رییس جمهور افغانستان گفته است که “اگر طالبان بر این امر پافشاری دارند، برای جامعۀ ما پذیرفتنی نیست”.

این در حالی است که گفتگوهای صلح افغانستان از چندین روز به اینسو به هدف کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان