تابلوی شهدا، زینت‌افزای خرم‌دره می‌شود


تابلوی شهدا، زینت‌افزای خرم‌دره می‌شود

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: تابلوی 116 شهید خرم‌دره تا 22 بهمن‌ماه در نقاط مختلف این شهر نصب می‌شود.

حجت محمدی شامگاه دیروز در جلسه بررسی جانمایی تابلوهای شهدای خرم‌دره، اظهار کرد: احترام‌گذاری به کسانی که بهترین سرمایه خود را برای اعتلا و امنیت یک کشور هدیه کردند، کار ارزشمندی است.

وی با بیان این‌که تکریم شهدا تنها مختص کشور ما نیست، ادامه داد: در هر کشوری با ادیان و مسلک‌های مختلف در بحث ارزش‌گذاری و بزرگداشت سربازانی که برای پاسداری از کشورشان بهترین سرمایه خود را فدا کردند، بهترین هدایا اهدا شده و بهترین مراسم‌ برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به جایگاه والای ایثار و شهادت در کشور ما، ادامه داد: طبق آموزه‌های دین مبین اسلام فلسفه شهادت برای ما مسلمانان ارزشمند است و به این موضوع بهای صد چندان در کشور ما داده می‌شود، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است.

محمدی با اشاره به این‌که بالاترین درجه برای یک انسان طبق آموزه‌های دینی برای رسیدن به قرب الی‌لله، شهادت است، افزود: شهادت برای ما مسلمانان یک مکتب والا و مترقی است، تا جایی که بسیاری از بزرگانی که برای دین مبین اسلام زحمت کشیده‌اند و حتی به درجه اجتهاد رسیده‌اند، آرزوی مرگ با شهادت دارند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر این‌که بها دادن به شهدا باید در همه برنامه‌ها ساری و جاری باشد، ادامه داد: در مقابل عظمت شهدا ما کار بزرگی انجام ندادیم و کم‌ترین وظیفه ما در این زمینه این است که نگذاریم عظمت شهدا به فراموشی سپرده شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که نصب تابلوهای شهدا به نحو شایسته در سطح شهر از مطالبات مردم خرم‌دره بود، بیان کرد: در همین راستا تابلوی ۱۱۶ شهید گلگون‌کفن، زینت‌افزای خرم‌دره خواهد شد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به وجود برخی از کم و کاستی‌ها در شهر، افزود: انتقاد در جامعه باید وجود داشته باشد، زیرا انتقادات سبب پیشرفت و توسعه شهر می‌شود اما در کناد انتقاد باید پیشنهادهای سازنده با در نظر گرفتن منابع موجود نیز ارائه شود.

در ادامه این جلسه، شهردار خرم‌دره نیز با اشاره به نصب المان شهدا در شهر، اظهار کرد: مبلمان و المان‌های شهری عناصری است که در همه شهرها نصب می‌شود و هریک پیامی به دنبال داشته و معرف یک موضوع، یک شخصیت، صبغه تاریخی و فرهنگی هر شهر است.

امیرهوشنگ نوری‌آرا یادآور شد: یکی از المان‌هایی که در شهرها به درستی نصب شده و هر روز شهرداری‌ها به دنبال به‌روزرسانی و زیباسازی آن هستند، المان‌ها و تمثال‌های شهدای گرانقدر است.

وی با تاکید بر این‌که معتقدیم شهدا ازشمندترین طیف جامعه هستند که در راه دفاع از وطن بهترین سرمایه یعنی جان خود را از دست دادند، ادامه داد: حرکت این شهدای والامقام به هر نحو ممکن باید ارزش‌گذاری شود.

این مسئول با اشاره به این‌که بعد از بررسی‌ طرح‌های مختلف برای طراحی تمثال شهدا، یکی از طرح‌ها انتخاب و نهایی شد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تمثال ۱۱۶ شهید گرانقدر شهرستان تا ۲۲ بهمن‌ماه در نقاط مختلف شهرستان نصب شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟