پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020


پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

این پژو 3008 هیبرید 4 است، خودرویی که تنها 29 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید کرده و در حقیقت پاک‌ترین عضو خانواده این شاسی‌بلند است. این آلایندگی کم به مدد قوای محرکه‌ای حاصل شده که در طول دو سال آینده به گزینه‌ای کاملاً آشنا تبدیل خواهد شد. این قوای محرکه بنزینی/الکتریکی جدید قدرت … The post پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020 appeared...

این پژو 3008 هیبرید 4 است، خودرویی که تنها 29 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید کرده و در حقیقت پاک‌ترین عضو خانواده این شاسی‌بلند است.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

این آلایندگی کم به مدد قوای محرکه‌ای حاصل شده که در طول دو سال آینده به گزینه‌ای کاملاً آشنا تبدیل خواهد شد. این قوای محرکه بنزینی/الکتریکی جدید قدرت 296 اسب بخاری داشته و در دی اس 7 کراس بک E Tense بکار رفته است. محصولات آتی پژو، سیتروئن، دی اس و اوپل نیز از این مجموعه استفاده خواهند کرد.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

شاید موضوعی سورپرایز کننده برای خودرویی با چنین آلایندگی کم وجود قدرت زیاد باشد. سیستم پلاگین هیبریدی 3008 نه از یک بلکه از دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و هریک قدرت 108 اسبی تولید می‌کنند. این دو پیشرانه با یک قلب آهنین 1.6 لیتری توربوی بنزینی همراه می‌شوند. این پیشرانه درون‌سوز هم خروجی 197 اسبی دارد. به دلیل اینکه هیچ‌کدام از این پیشرانه‌ها به‌صورت هم‌زمان حداکثر قدرت خود را تولید نمی‌کنند بنابراین قدرت کل مجموعه به 296 اسب بخار رسیده و حداکثر گشتاور آن نیز 450 نیوتون متر است.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

وقتی حالت اسپورت رانندگی را انتخاب کنید این کراس اوور خانوادگی چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.9 ثانیه‌ای خواهد داشت و واقعاً هم این شتاب را حس خواهید کرد. وقتی پدال گاز را فشار دهید گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سریعاً دنده مناسب را انتخاب خواهد کرد و 3008 همانند یک هاچبک اسپورت خواهد تاخت.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

با توجه به اینکه پیشرانه بنزینی قبلاً در 208 GTI و 308 GTI بکار رفته بنابراین صدای جذابی هم دارد هرچند وقتی دور پیشرانه به ردلاین نزدیک شود لرزش‌هایی از طریق آن به فرمان خواهد رسید.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

باتری 13.2 کیلووات ساعتی پژو باعث ایجاد شعاع حرکتی 58 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی می‌شود. وقتی فقط از پیشرانه‌های الکتریکی استفاده شود 3008 حس نرمی، سکوت و ریلکس بودن را منتقل خواهد نمود. این خودرو حتی در صورت استفاده از رینگ‌های 19 اینچی نیز راحت است.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

خودرو از زمان استارت در حالت الکتریکی قرار می‌گیرد و حالت هیبریدی نیز باعث می‌شود خودرو به بهترین شکل ممکن از پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی استفاده نماید. یک حالت چهار چرخ محرک کامل نیز وجود دارد که علاوه بر سیستم کنترل حرکت در سربالایی باعث می‌شود 3008 تا حدی خاصیت آفرود هم داشته باشد. موضوع جالب اینکه در اغلب اوقات حتی پیشرانه بنزینی وارد مدار هم نمی‌شود.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

دیگر حالت رانندگی باعث می‌شود بخشی از نیروی الکتریکی برای سفرهای طولانی مورداستفاده قرار گیرد. باقی مانده نیروی الکتریکی نیز برای ترددهای شهری تدارک دیده شده است. یک برنامه موبایلی هم به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی تنظیمات همچون تنظیم دمای کابین را انجام دهند.

شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر عادی حدود 8 ساعت طول می‌کشد اما اگر از شارژر 7 کیلوواتی استفاده کنید این زمان تنها حدود 1 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود. خود باتری کنار باک سوختی قرار دارد که 10 لیتر کوچک‌تر از دیگر مدل‌های 3008 می‌باشد.

بدون تعجب چندانی باید گفت باتری روی محفظه بار تأثیر منفی گذاشته است. محفظه بار 520 لیتری مدل‌های بنزینی و دیزلی به 395 لیتر کاهش یافته درحالی‌که فضای 25 لیتری برای کابل شارژ در کف صندوق وجود دارد. البته فضای کابین کوچک‌تر نشده ولی همانند دیگر مدل‌های استاندارد، پژو 3008 کابین کوچک‌تری نسبت به سئات آتکا دارد.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

علاوه بر دو پیشرانه الکتریکی، باتری هم باعث افزایش وزن شده و در واقع این خودرو 340 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی استاندارد است؛ بنابراین اگرچه پرفورمنس این خودرو سرزنده و چابک بوده اما هیبرید 4 در عبور از پیچ‌ها سست و بی‌حال حس می‌شود؛ اما خب این وزن به پایین خودرو اضافه شده و بنابراین توازن طبیعی خودرو به هم نخورده و چسبندگی نیز همچنان بالاست.

اما برسیم به بحث قیمت که پژو 46735 پوند برای 3008 هیبرید 4 طلب می‌کند و این خودرو کاملاً در قلمروی محصولات لوکسی همچون ب ام و X3 xDrive30e و یا آئودی Q5 55 TFSl e قرار می‌گیرد.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

یکی از دلایل گران بودن این خودرو به این موضوع مربوط می‌شود که هیبرید 4 تنها در تریم فول GT عرضه می‌شود که خب بسیار هم مجهز می‌باشد. از جمله تجهیزات 3008 هیبرید 4 می‌توان به صندلی‌های جلوی ماساژوردار، سانروف پانورامیک، درب پشتی خودکار، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

آلایندگی کم محصول پژو نیز باعث شده هزینه‌های مالکیت آن پایین باشد.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

برای خریداران شخصی که نمی‌توانند این قیمت را هضم کنند یک پاسخ وجود دارد. پژو 3008 هیبرید بدون پیشرانه الکتریکی عقب هم عرضه می‌شود که قدرت 222 اسبی داشته و شتاب آن در حدود 8 ثانیه ثبت می‌شود. این نسخه 5 هزار پوند ارزان‌تر بوده اما خب در تریم های پایین‌تر هم عرضه شده و ارزان‌ترین آن‌ها در تریم Allure قیمت نسبتاً معقول 36585 پوندی دارد.

پشت فرمان پژو 3008 هیبرید 4 جدید 2020

چیزهای دوست‌داشتنی زیادی درباره پژو 3008 هیبرید 4 وجود دارد. پژو محصولی خوش‌ساخت، مجهز و مدرن را طراحی کرده است. 3008 همچنین خودرویی راحت، اقتصادی و بی‌دردسر است. البته همه‌ی این موارد در نسخه هیبریدی و دیفرانسیل جلوی 3008 نیز وجود داشته و این مدل حدود 10 هزار پوند ارزان‌تر است. پژو 3008 هیبرید 4 خودروی گران‌قیمتی بوده و نمی‌توان آن را خیلی توصیه کرد.

مشخصات پژو 3008 SUV GT Hybrid4

قیمت: 46735 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/450 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.9 ثانیه حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: زیر 2 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه