40 نفر در ایرانشهر سلاح غیرمجاز خود را تحویل دادند


40 نفر در ایرانشهر سلاح غیرمجاز خود را تحویل دادند

زاهدان- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: 40 نفر از اهالی این شهرستان طی 2 ماه گذشته سلاح‌های غیرمجاز را به صورت داوطلبانه تحویل نهادهای امنیتی و انتظامی داده‌اند.

ابوذر کوثری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار یرنا اظهار داشت: افرادیکه سلاح غیرمجاز خودشان را تحویل نیروی انتظامی دهند با همکاری دستگاه قضایی و شورای تامین شهرستان ایرانشهر از رافت اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم ایرانشهر، برخورد قاطع با مخلان امنیت است که در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

فرماندار ایرانشهر با بیان اینکه اقتصاد و امنیت منطقه دو مقوله در کنار هم و مکمل یکدیگرند افزود: باید امنیت ایجاد شود تا اقتصاد شکوفا گردد اگر امنیت نباشد بی‌شک وضعیت اقتصادی منطقه به خطر خواهد افتاد.

وی بیان کرد: وقتی در منطقه‌ای امنیت نباشد هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری در آن منطقه نیست.

کوثری از همکاری خوب علما، معتمدان و ریش سفیدان با نیروهای امنیتی قدردانی کرد و گفت: در روزهای اخیر با همکاری مردم سه نفر از اشرار سابقه‌دار که شرارت‌های زیادی در منطقه مرتکب شده بودند در دو عملیات جداگانه و در درگیری با نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: یکی از این اشرار ۱۷ مورد شرارت از جمله قتل، سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف در پرونده خود داشت.

فرماندار ایرانشهر گفت: افرادی که دارای سلاح غیرمجاز هستند حتما سلاح خود را تحویل دهند تا از رافت اسلامی بهره‌مند شوند.

وی ضمن تقدیر از اعضای شورای تامین و علما، معتمدان و سران طوایف ایرانشهر گفت: در ۶ ماه گذشته با تلاش‌های انجام شده شاهد کاهش ناامنی‌ و بالا رفتن احساس امنیت در این شهرستان هستیم.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان و در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محمدعلی علومی درگذشت