مبارزه با ملخ صحرایی در 450 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان


مبارزه با ملخ صحرایی در 450 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی از مرز پاکستان به استان، از اوایل آذرماه سال جاری تاکنون کار مبارزه با آفت در سطح 450هکتار از اراضی شهرستان های سرباز، کنارک، چابهار و فنوج انجام شده است.

غلامحسین تیموری یکشنبه ۶ بهمن ماه در بازدید از نحوه مراحل انجام مبارزه با ملخ های صحرایی افزود: در این مرحله با توجه به جابجایی مداوم ملخ صحرایی در روز از یک منطقه به منطقه دیگر، مبارزه شبانه با ملخ صحرایی را در دستور کار قرار داده و در بدو ورود این آفت در نقاط مرزی مبارزه انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: ملخ صحرایی در شبها تحرک کمتری دارند و مبارزه شبانه بهترین فرصت برای نابودی آنها می باشد.

تیموری بیان کرد: تاکنون در سطح ۲۳۰هکتار در شهرستان سرباز،۱۰۰هکتار در شهرستان کنارک، ۱۰۰هکتار در شهرستان چابهار و۲۰هکتار نیز در شهرستان فنوج کار مبارزه با این آفت صورت گرفته و کار رصد و مبارزه با ملخ صحرایی همچنان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان همچنین بدلیل اهمیت مبارزه با این آفت خطرناک از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده هرگونه دستجات ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل