بسیج امکانات اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان


بسیج امکانات اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکانات لازم این اداره‌کل در پی وقوع سیل در روستاهای جنوب استان برای کمک رسانی بسیج شده و علاوه‌بر ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی تیم‌های امداد و نجات و ماشین‌آلات بندر چابهار در مناطق سیل‌زده حضور یافتند.

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی سیل آسا در جنوب استان و ضرورت کمک به مردم برای کاهش خسارت های ناشی از سیل، تیم های امداد و نجات بندر چابهار به منظور امدادرسانی و برآورد سطح خسارت و نیازمندی های مردم در ساعات اولیه پس از بارندگی عازم مناطق روستایی چابهار، کنارک و دشتیاری شدند.

وی افزود: همزمان با حضور تیم های واکنش سریع یگان حفاظت، عملیاتی و گشت و نظارت بر سواحل استان در روستاهای گرفتار در سیلاب، دیگر ظرفیت ها و ماشین آلات فعال در پروژه های در دست اجرای بندر چابهار نیز برای امدادرسانی و بازگشایی معابر روستایی به این مناطق اعزام و ارسال شد.

وی بیان کرد: تیم های مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان برای ارائه خدمات علمی مربوط به کنترل سیلاب و همچنین نیروهای انسانی، سایر تجهیزات و ادوات بندری به منظور کمک لجستیکی و خودورهای امدادی و اداری بندر چابهار جهت حمل و نقل آسیب دیدگان به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین نیروها و ماشین آلات سنگین برای کمک های عمرانی و بازگشایی راه ها نیز اقدام کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به تهیه و توزیع غذای گرم برای سیل زدگان، افزود: کمک های نقدی و غیر نقدی شامل پتو، روفرشی، چراغ شارژی، لوازم بهداشتی، پزشکی و دارویی، لباس گرم، کنسروجات، آب معدنی و سایر اقلام خوراکی توسط کارکنان این اداره کل و شرکت های فعال در بندر چابهار در قالب هشت محموله جمع آوری و در مناطق سیل زده توزیع شد.

اعزام تیم درمانی بندرچابهار به مناطق سیلزده

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی و ارسال ماشین آلات راهسازی بندر چابهار به مناطق سیل زده خدمات بهداشتی ودرمانی ارائه و دومین محموله کمک های پزشکی و دارویی به مناطق سیل زده ارسال و بیمارستان صحرایی بندر چابهار نیز جهت ارائه خدمات درمانی در این مناطق برپا شد.

آقایی افزود: تمام ظرفیت ها و ماشین آلات فعال در پروژه های بندر چابهار برای امدادرسانی و بازگشایی راه های روستایی به قصرقند و دشتیاری ارسال و خدمات لازم را انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی