لزوم بهبود فضای کسب و کار قبل از اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی


لزوم بهبود فضای کسب و کار قبل از اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اخذ مالیات از سود سپرده‌های میلیاردی خوب است، گفت: اما قبل از هر اقدامی باید بهبود فضای کسب و کار را داشته باشیم و زیرساخت‌های هدایت پول به سمت تولید فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عباس آرگون در رابطه با اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی، گفت: در اخذ مالیات از درآمد افراد باید جامعیت وجود داشته باشد و باید نسبت به مجموع درآمد افراد مالیات اخذ شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سود سپرده‌های بانکی هم یک درآمد محسوب می‌شود، افزود: اتفاقا این درآمد، درآمدی بدون ریسک است بنابراین وقتی فردی با سپرده‌گذاری در بانک از محل سود سپرده‌گذاری در بانک درآمدی کسب می‌کند باید حقوق دولت را در قالب مالیات پرداخت کند.

وی اظهار داشت: اما برای اخذ مالیات از سود سپرده‌های کلان بانکی باید پارامترهای مختلف را در نظر گرفت و با در نظر گرفتن مجموع عوامل اقتصادی در رابطه با اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی تصمیم‌گیری کرد.

آرگون با اشاره به اینکه افزایش نقدینگی روندی فزاینده دارد، گفت: باید تأثیر این تصمیم را بر خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و تاثیرات آن بر اقتصاد بررسی کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت باید اداره کشور را از منابع بدست آمده از مالیات انجام دهد، گفت: البته دولت در مقابل اخذ مالیات باید پاسخگوی مردم باشد و به آنها خدمات ارائه دهد نه اینکه مالیات دهنده با پرداخت مالیات هزینه بزرگی دولت را بپردازد.

آرگون با بیان اینکه اخذ مالیات از سود سپرده‌های میلیاردی خوب است، گفت: اما قبل از هر اقدامی باید بهبود فضای کسب و کار را داشته باشیم و زیرساخت‌های هدایت پول به سمت تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه سپرده‌گذار از بانک می‌تواند سود سپرده 20 درصد دریافت کند، گفت: این در حالی است که در تولید چنین سودی وجود ندارد.

آرگون اظهار داشت: اگر فضای کسب و کار بهبود یابد و قوانین، مقررات و زیر‌ساخت‌ها به سمت بهبود فضای کسب و کار حرکت کند و از بخش‌های مولد حمایت شود و عدالت مالیاتی برقرار شود و فقط از بخش‌های مالیات گرفته نشود قطعا بخش سرمایه‌گذاری توسعه می‌یابد، اشتغال ایجاد و رشد اقتصادی خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند