نمایشگاه عکس دوازدهمین سوگواره مهر محرم گشایش یافت


نمایشگاه عکس دوازدهمین سوگواره مهر محرم گشایش یافت

سمنان –ایرنا- نمایشگاه عکس آثار راه‌یافته به دوازدهمین سوگواره ملی عکس و پنجمین مسابقه رسانه‌های بین‌المللی دیجیتال مهر محرم‌ شامگاه سه‌شنبه در نگارخانه‌های فرهنگسرای کومش سمنان گشایش یافت.

میثم قدس پور دبیر این جشنواره در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت : ۸ هزار و ۲۲۸ عکس به دبیرخانه این جشنواره در سطوح استانی، ملی و بین المللی به صورت تک عکس و مجموعه عکس از سراسر ایران و جهان ارسال شد.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲۰ عکس در نمایشگاه عکس مهر محرم در نگارخانه سیمرغ و نگارخانه اصلی فرهنگسرای کومش به نمایش درآمد.

وی افزود: از دیگر بخش های این نمایشگاه عکس های راه یافته به بخش عکاسی با تلفن همراه است ، همچنین بخش جنبی این نمایشگاه به نمایش آثاری از مراسم های آیینی محرم در کشورهای مختلف اختصاص یافته است.

قدس پور ادامه داد : بیش از یک هزار عکاس ایرانی و عکاسانی از ۲۵ کشور جهان در این مسابقه که پنجمین دوره بین المللی خود را تجربه می کند شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: عکس های رسیده به دبیرخانه در موضوعات و بخش های مختلف در دو مرحله انتخاب و داوری شد و هیات داوران متشکل از استادان برجسته عکاسی ایران امیر علی جوادیان، محمد مهدی رحیمیان و نصرالله فروتن فر، راه یافتگان به نمایشگاه عکس «مهرمحرم» در بخش های مختلف استانی، ملی و بین المللی را معرفی کردند.

قدس پور گفت : اختتامیه این سوگواره با حضور مهمانان داخلی و خارجی ۱۶ بهمن ٩٨ در تالار تئاترشهر سمنان با اعلام برگزیدگان برگزار خواهد شد تا دوازدهمین دوره این جشنواره نیز به کار خود پایان دهد.

وی اضافه کرد : نمایشگاه آثار منتخب در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان تا ۱۷ بهمن آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود و پیش از اختتامیه مردم نیز می توانند به آثار مورد علاقه خود رای دهند تاعکاس اثر برگزیده مردمی نیز در اختتامیه این سوگواره به عنوان «اثر برگزیده مردمی» تجلیل شود.

وی تصریح کرد: سوگواره بین المللی مهر محرم علاوه بر مسابقه عکاسی که مهم ترین و قدیمی ترین بخش این مسابقه است در بخش فیلم کوتاه و رسانه های دیجیتال نیز برای پنجمین سال فراخوان داد که برگزیدگان آن بخش ها نیز در اختتامیه این سوگواره معرفی خواهند شد.

در این آیین علاوه بر آیت‌الله شاهچراغی امام جمعه سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امیر بینایی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسوولان فرهنگی استان سمنان حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی