برگزاری کنگره شهدا؛ عمق‌بخشی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت


برگزاری کنگره شهدا؛ عمق‌بخشی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج گفت: برگزاری کنگره شهدا اقدامی در راستای عمق‌بخشی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار احمد حق‌طلب ظهر امروز در دومین ستاد سیاست‌گذاری کنگره ملی سه‌هزار شهید استان زنجان اظهار کرد: برگزاری کنگره‌ها و یاوراده‌ها بهترین ابزاری است که با آن می‌توانیم فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل‌های امروز انتقال دهیم و رویداد بزرگی است که سبب همبستگی گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق تقویم تهیه شده برای کنگره ملی شهدا، باید تا سال ۱۴۰۰ همه استان‌ها این رویداد را برگزار کنند، یادآور شد: تاکنون ۲۶ استان، کنگره شهدا را در سطح ملی برگزار کردند و حتی کنگره‌های اقشار هنرمندان، شهدای دانشجو، شهدای کارگر و سایر موارد نیز برگزار شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج، کنگره شهدا را محور وحدت و همبستگی دانست و گفت: برخی اذعان کردند که این کنگره مثل مانوری بود که آمادگی نیروها در شرایط حساس و حوادث غیرمترقبه را دوچندان کرد.

وی با اشاره به اینکه تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دقت کنید کنگره‌ها تبدیل به مجلس ختم باشکوه نشود» تصریح کرد: آنچه امروز برگزار می‌شود یک کار فرهنگی بزرگ و عمیق است که دستاوردهای فراوانی دارد و آثار حاصل از آن در قالب فیلم و کتاب ارائه می‌شود.

این مسئول، ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از دیگر دستاوردهای کنگره شهدا عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر که شرایط اقتصادی کشور مناسب نبوده و سبک زندگی مردم به لحاظ معیشتی تغییر کرده، همزمان با کار فرهنگی عمیق در کنگره، خدمات خوبی به مردم و نیازمندان ارائه شده که تهیه جهیزیه و به عهده گرفتن سرپرستی ایتام به تعداد شهدا، از جمله آن‌ها است.

حق‌طلب به بازتاب شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت سردار دل‌ها، به مراتب انتقام سنگین‌تری از ترور ناجوانمردانه سردار داشت و این حرکت در تحکیم نظام پشتوانه عظیمی است که مسئولان باید در ماموریت‌های خود دنبال کنند.

وی به استفاده از تجربیات دیگر استان‌ها در برگزاری کنگره شهدا تأکید کرد و گفت: آزادی و رفاه خود را مدیون ایثار شهدا است باید آن‌ها را تجریم کنیم و جایی که همت‌ها بلندتر بوده کار با نتایج بهتری برگزار شده و یک نمایش توان مدیریتی استان هم به‌شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: ترامپ روز گذشته طرح مسخره‌ای را در ارتباط با معامله قرن مطرح کرد و هدف این است که روی وجدان‌های بیدار و مردم آزاده اثر بگذارد که آزدی عمل آن‌ها را بگیرد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه آزادی عمل و اراده از ویژگی‌های ملت‌های آزاده است، بیان کرد: مستکبران موجب آزار ملت‌هایی شدند که منافع خود را تشخیص می‌دهند و دوست ندارند دیگران در محاسبات آن‌ها دخالت کنند اما دشمنان هیچ کار موثری از پیش نخواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: شهید و شهادت یک حقیقت تاریخی و دینی است و باید این حقیقت را در درون خود زنده نگه داریم. زنجان در این کنگره نمونه خواهد شد؛ چراکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و مهد دلاوری‌ها است.

سیدشمس‌الدین موسوی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: در سال‌های اخیر کتاب‌های خوبی در حوزه شهدا چاپ شده و اسناد شهدا در قشرهای ورزشکاران، کارگری و ... جمع‌آوری شده اما درصدی از این کار باقی مانده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند