اجرای نمایش کودکانه کدوی قلقله زن به گیلکی


اجرای نمایش کودکانه کدوی قلقله زن به گیلکی

رشت-ایرنا- کدوی قلقله زن به کارگردانی مهسا نقیبی به زبان گیلکی روی صحنه تئاتر رشت رفت.

نمایش کدوی قلقله زن نوشته جواد ذوالفقاری/شادی پورمهدی است که توسط سیده سارا میرسعیدی به گیلکی برگردانده شده است .

کدوی قلقله زن که از قصه های فولکلور ایران است. داستان پیرزنی را روایت می کند که از تنهایی رنج می برد. یک روز تصمیم می گیرد که برای دیدن دخترش که از خانه او دور بود برود.

در راه ماجراهایی برایش پیش می آید و سعی می کند با تلاش و امید مانع ها را از سر راه بردارد. در این مسیر ما شاهد داستان های جذابی خواهیم بود.

مهسا نقیبی کارگردان نمایش فعالیت هنری خود را از سال ۸۷ با بازیگری تلویزیون و تئاتر آغاز کرد.

وی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت:حدود هشت سالی است که کار تئاتر کودک انجام می دهم و در زمینه مربی گری کودک نوجوان مشغول فعالیتم.

کدوقلقله زن حاصل آموزش های کلاس بازیگری کودک و نوجوان می باشد که به صورت حرفه ای به روی صحنه می رودو اجرا توسط کودکان انجام می شود.

وی در مورد چرایی اجرای نمایش به زبان گیلکی گفت : در این داستان بومی سعی داریم کودکان را با زبان مادری و فرهنگ و اصالت گیلانی، ترانه های محلی و بازی های بومی و محلی آشنا کنیم.

بازیگران نمایش عبارتند از کیانا مرادی/فاطمه همتی/مهدیه عبدی/عطرین پورناصرانی/ماکان یوسفی/مهدی حقگو/امیرحسین صفری

دستیار کارگردان:محبوبه فیاض،سرپرست گروه:علی حلوی،موسیقی:محسن میرزایی، طراح صحنه و پوستر:هامون مرتضایی،دستیاران صحنه:آذین مومنی/معصومه زاهدی ، گریم:مریم پریوش،ساخت عروسک:شهرزاد خادم، نور:سجاد آذریان، مدیر رسانه ای:اکبرحیدرپور،روابط عمومی:بهشته نصراللهی.

زمان اجرا از ۱۱ تا ۲۰بهمن (به جز ۱۹بهمن) راس ساعت ۱۸ در پلاتوی آموزشگاه سینمایی هفت ، نشانی:پل بوسار؛پیچ سعدی ؛جنب کلینیک پاستور؛بن بست یاس؛پلاتو هفت

تهیه بلیت از سایت هفت ساز Www.haftsaz.com و گیشه نمایش امکان پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403