تاکید 15 کشور اتحادیه اروپا بر توافق بر سر بودجه پسابرگزیت


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)به نقل از خبرگزاری...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابه نقل از خبرگزاری فرانسه، پانزده کشور جنوب، مرکز و غرب اروپا بر ضرورت رسیدن به توافق هر چه سریعتر بر سر بودجه اروپای پسا-برگزیت تاکید کردند.
پانزده کشور جنوب، مرکز و غرب اروپا در نشستی که روز شنبه در شهر بِژا، در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب لیسبون، پایتخت پرتغال، با عنوان " دوستان انسجام" برگزار شد بر ضرورت رسیدن به توافق هر چه سریعتر بر سر بودجه اروپای پسا-برگزیت تاکید کردند.
کشور‌های بلغارستان، جمهوری چک، قبرس، استونی، یونان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، مالت، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا بیانیه‌ی پایانی این نشست را امضا کردند. آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال در نشستی مطبوعاتی که پس از این گردهمایی برگزار شد رسیدن به توافق در خصوص بودجه اروپای پسا-برگزیت را ضروری دانست. نخست وزیر پرتغال افزود: در حالی که از این به بعد اتحادیه اروپا با خروج انگلیس از این اتحادیه شکننده‌تر می‌شود، انسجام اتحادیه اروپا بیش از همیشه لازم و ضروری است. ۱۵ کشور‌های شرکت کننده در این کنفرانس به نوبه خود بر اراده محکم خود در رسیدن به توافقی قطعی بر سر بودجه پسا-برگزیت در ۲۰ فوریه تاکید کردند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی