باید متناسب با گام دوم انقلاب به نسل جدید حکمرانی گذار کنیم


باید متناسب با گام دوم انقلاب به نسل جدید حکمرانی گذار کنیم

مروی با بیان اینکه باید الگوی حکمرانی فعلی را اصلاح و به نسل جدید حکمرانی گذار کنیم، گفت: باید متناسب با گام دوم انقلاب به نسل جدید حکمرانی گذار کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی مروی شب گذشته (یکشنبه 13 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع موضوع اقتصاد ایران راه پیموده شده و مسیر پیش رو به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود درباره وضعیت اقتصادی کنونی پرداخت و با تاکید بر اینکه با فروش نفت بیشتر اتفاق ویژه‌ای در اقتصاد کشور رخ نمی دهد، گفت: فروش نفت مانند مسکن عمل می‌کند و تنها مشکلات فعلی را می‌پوشاند اما همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است، به خودسازی در سطح الگو‌های حکمرانی، جامعه پردازی و تحول سازی، نیاز داریم.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با اشاره به اینکه باید الگوی حکمرانی فعلی را اصلاح و به نسل جدید حکمرانی گذار کنیم، گفت: در الگوی حکمرانی فعلی ممکن است به صورت موقتی بهبودی در معیشت مردم اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه الگوی حکمرانی که از دهه‌های گذشته داشتیم مبتنی بر کنترل درونی افراد بوده است، گفت: در سال‌های اخیر، کنترل درونی افراد تصمیم گیرنده پاسخگو نیست و ما باید از حکمرانی مبتنی بر اعتماد فردی به سوی حکمرانی اعتمادساز حرکت کنیم.

مروی با تصریح این موضوع که با ظهور فناوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدید باید شیوه حکمرانی به نحوی باشد که اعتماد اجتماعی برای آن مهم و در گام بعد، حکمرانی باید اجتماعی باشد، گفت: اعتمادسازی برای جامعه، مقوله مهمی است.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با بیان اینکه در حال حاضر با بحران تصمیم گیری مواجه هستیم، در توضیح این موضوع گفت: این یعنی که تصمیمات کلیدی به اندازه‌ای به تعویق می‌افتد و ملاحظات بازیگران مهم بدنه حاکمیت، عرصه را به جایی می‌برد که یکی از بدترین گزینه‌های روی میز انتخاب می‌شود.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه در الگوی حکمرانی فعلی، ساز و کار و نهاد‌هایی طراحی نکردیم که خطر تصمیمات کلیدی را میان بازیگران مختلف توزیع کند، گفت: نتوانستیم طرحی ارائه دهیم که منافع حاصل از آن هم به بازیگران مختلف برسد از این رو امکان بروز تعارض منافع در سطوح مختلف حکمرانی فعلی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف در ادامه نسبت به نحوه قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی انتقاد داشت و با بیان اینکه ازدحام شدید قوانین داریم که زمینه را برای تفسیر، امضا‌های طلایی و فساد باز می‌کند، گفت: دستگاه‌های متولی باید تصمیمات خود را بهینه سازی کنند و به گونه‌ای عمل کنند تا مردم، همراه آن‌ها شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید متناسب با گام دوم انقلاب به نسل جدید حکمرانی گذار کنیم، گفت: به نهاد‌های پایدار حاکمیتی مانند شورای نگهبان توصیه می‌کنم در این زمینه پیشقدم شوند تا این گذار به نهاد‌های انتخابی تسری پیدا کند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !