اسطرلاب عشق در منظر نظر


اسطرلاب عشق در منظر نظر

«اسطرلاب عشق» عنوان مجموعه آثار خط‌نقاشی هنرمند فارسی به شمار می‌رود که به تازگی در قالب یک نمایشگاه، در معرض دید عموم علاقه‌مندان در شیراز قرار گرفته است.

هجدهمین نمایشگاه انفرادی علی محسنی، هنرمند آباده‌ای عرصه خوشنویسی، در نگارخانه تار و پود شیراز و به نمایش درآوردن ۲۲ تابلو از آثار این هنرمند، آغاز به کار کرده و تا ۱۶ بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

علی محسنی، که پیش از این چندین نمایشگاه از آثارش را در خارج از کشور برپا کرده است، به ایسنا گفت: هنر خط‌نقاشی را با آموختن خط نستعلیق از استاد قاسم احسنت، آغاز کردم و اجرای طرح « علی» در سال ۸۰ «یک اتفاق خاص» بود تا مسیر فعالیت هنری‌ام را تغییر دهد.

اسطرلاب عشق در منظر نظر

او در پاسخ به این سئوال که آیا از آثار دیگر هنرمندان برای خلق اثار خود الهام گرفته است؟ پاسخ داد: هیچ هنرمندی را دنبال نمی کنم؛ آثار استادان زنده رودی، بهرام حنفی، صداقت جباری، احصایی را دنبال می کنم اما کپی نمی کنم؛ الهام هم نگرفتم؛ نمی توان هم الهام گرفت چراکه فضای کار ما باهم فرق می کند.

محسنی درباره‌ی زمان صرف شده برای خلق هر اثر از تابلوهای خط‌نقاشی گفت: پیش از آفرینش هرکدام آن، اثر مدت ها در ذهنم زندگی می کند تا همچون کودکی در زمان تولدش متولد شود؛ اما باید بگویم این رنگ ها را شاید دو سال در ذهنم «اتود» زدم؛ ابتدا یک اتود اولیه در ذهن وجود دارد و بعد در زمان اجرا بی اختیار بوم روی زمین در حالی که می چرخید و رقص سما می کنید نا گهان شاهد تولد یک اثر می شوید.

این هنرمند خوشنویس و نقاش، در حالی که آثار خود را « کارت دعوت به ریتم، هارمونی و رنگ» توصیف می‌کند، افزود: در زمان آفرینش آثارم به عشق، به زیبایی و به هیچ فکر می کنم؛بله اینها کارت دعوت هستند نه نقاشی خط؛ اینها بهانه هستند؛ من کارت دعوت هایی گذاشتم برای دعوت به ریتم، هارمونی، رنگ و بالیدن برای پرواز.

محسنی اعتقاد دارد که در شرایط نه چندان مناسب امروز جامعه برای فعالیت هنری، تلاش بیشتر هنرمندان برای خلق آثاری ماندگار و ثبت در تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین، بیش از هر زمان نیاز است.

اسطرلاب عشق در منظر نظر

اسطرلاب عشق در منظر نظر

اسطرلاب عشق در منظر نظر

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!