استاندار خراسان جنوبی: مردم در حال بازگشت به روستا هستند


استاندار خراسان جنوبی: مردم در حال بازگشت به روستا هستند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته با اجرای چند طرح موفق در استان توفیقات خوبی حاصل شده که آثار این طرح‌ها در مناطق روستایی قابل مشاهده است و مردم در حال بازگشت به روستاها هستند.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری برگزار شد افزود: یکی از طرح‌های مورد تاکید دولت که با جدیت تمام در استان دنبال می‌کنیم، مدیریت مهاجرت معکوس به روستاها بوده است.

وی خواستار توسعه شبکه فیبرنوری برای افزایش سطح رفاه مردم و تثبیت جمعیت در روستاها شد و گفت: این استان ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد در حالی که مناطق غربی این کشور به عنوان یکی از کانون‌های ناامنی در سطح جهان مطرح است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: صیانت از مرزهای شرقی به ویژه استان خراسان جنوبی در راستای اهداف کلان ملی است لذا تثبیت جمعیت در مناطق مرزی از اولویت‌های کشور است که درخواست داریم تا پایان دولت زیرساخت‌های لازم برای ایجاد فیبرنوری و توسعه ارتباطی در استان فراهم شود.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده و از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف توسعه ارتباطی هزینه شده است.

وی بیان کرد: امروز نیز همزمان با دهه فجر به صورت رسمی پروژه‌هایی در حوزه‌های شهری و روستایی و عمدتا در زمینه توسعه تلفن ثابت و سیار به مبلغ ۶۹ میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

معتمدیان افزود: از زمان آغاز به کار وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات، توجه ویژه‌ای به خراسان جنوبی شده و استان وضعیت خوبی از نظر ظرفیت‌های ارتباطی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شاهد رشد بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی استان هستیم عنوان کرد: اکنون ۴۲ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی متمرکز هستند اما با توجه به پهناور بودن و کم‌تراکمی استان، خدمات خوبی در این مناطق ارایه شده است.

معتمدیان یادآور شد: از مجموع یک هزار و ۷۰۰ روستای استان که ۹۶۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد، ۶۱۵ روستا به اینترنت پرسرعت متصل هستند که نسبت به ابتدای دولت رشد چهار برابری داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکان اینترنت در استان ۲ برابر افزایش یافته است گفت: در حال حاضر ۶۸۰ هزار نفر مشترک اینترنت در سطح استان هستند و با عنایت ویژه وزیر و تلاش مجموعه وزارت در استان ضریب نفوذ اینترنت ثابت و همراه به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و انگیزه خوبی که در استان وجود دارد و عنایت وزیر در انتصاب مدیران جدید در حوزه ارتباطات و مخابرات، برای توسعه بیشتر حوزه ارتباطات استان پیشنهاداتی مدنظر است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به شرایط خاص از جمله تازه تاسیس بودن و گستردگی، استانی کم برخوردار است لذا با شرایط سختی در مناطق مختلف به ویژه روستایی مواجه است.

وی با بیان اینکه در فروش محصولات استارتاپی توفیقات خوبی در استان حاصل شده است تصریح کرد: در بخش سلامت، آموزش و خدمات نیز اقدامات مطلوبی توسط این استارتاپ‌ها انجام شده است.

معتمدیان ایجاد سایت‌های روستایی نسل دوم و چهارم در روستاهای با جمعیت بیش از ۶۰ خانوار جمعیت را از دیگر خواسته‌های استان برشمرد و گفت: ارتقای فناوری ۶۰ سایت روستایی تلفن همراه و توسعه پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان از دیگر درخواست‌ها است.

وی بیان کرد: در زمینه پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان خلاهایی وجود دارد که با احداث ۱۰ سایت به پوشش مطلوب دست خواهیم یافت.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توسعه تلفن خانگی روستایی از محل پوشش تلفن همراه تاکید و اظهار داشت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب استان است و به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه استان در این خصوص به ویژه در دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود: درخواست داریم برای تامین پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق گردشگری استان دستورات لازم را صادر کنید.

معتمدیان خواستار حمایت از حضور شتاب دهنده‌های ملی در استان شد و گفت: امید است در این زمینه وزیر ارتباطات دستورات لازم را اصادر کنند چراکه بدون شک کارگشا خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود سرمایه انسانی، دانشگاه‌ها و سبقه علمی استان (سالانه ۲ هزار دانش آموخته رشته IT) برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان آمادگی داریم.

پنج طرح جامع ارتباطی با هزینه‌کرد ۶۹۰ میلیارد ریال روز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح عمرانی و دیدار با مسوولان و فعالان حوزه ارتباطات وارد خراسان جنوبی شد.

وی بدو ورود به خراسان جنوبی راهی روستای گارجگان شهرستان خوسف شد و از پروژه اتصال سایت همراه این روستا به فیبرنوری بازدید کرد.

۴۶۹ پروژه مخابراتی استان خراسان جنوبی نیز با سرمایه‌گذاری ۴۹۴ میلیارد ریال و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به بهره‌برداری رسید.

آذری جهرمی این تعداد طرح را با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان همزمان با پروژه بهینه‌سازی شبکه مخابراتی شهر خوسف افتتاح کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟