کسب مقام قهرمانی علی هاشمی در مسابقات وزنه برداری جام فجر در رشت


کسب مقام قهرمانی علی هاشمی در مسابقات وزنه برداری جام فجر در رشت

رشت - ایرنا - علی هاشمی وزنه بردار ملی پوش کشورمان عنوان قهرمانی رقابت های جام فجر گرامیداشت محمود نامجو در دسته 109 کیلوگرم را در رشت کسب کرد.

در روز پایانی پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو، وزنه برداران دسته ۱۰۹ کیلوگرم در رشت به روی تخته رفتند که در نهایت علی هاشمی با درخشش و کسب سه مدال طلا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در رقابت های این وزن، علی هاشمی در حرکات یک ضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه مدال طلا شد، امیر حقوقی دیگر وزنه بردار ایرانی نیز در حرکات یک ضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه مدال نقره شد و سلوان وزنه بردار کشور عراق نیز در حرکات دوضرب و مجموع موفق به کسب مدال برنز شد و انجاجا جونیور وزنه بردار کامرونی نیز در حرکت یک ضرب موفق به کسب مدال برنز شد.

در حرکات یک ضرب این دسته، علی هاشمی با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی قهرمان شد، امیر حقوقی دیگر وزنه بردار ایران با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرم مدال نقره گرفت و انجاجا جونیور از کامرون نیز با مهار وزنه ۱۵۶ کیلوگرم مدال برنز را دریافت کرد.

در حرکات دوضرب نیز علی هاشمی با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی به مدال طلا رسید، امیر حقوقی با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم مدال نقره این حرکت را تصاحب کرد و سلوان از عراق نیز با مهار وزنه ۲۰۲ کیلوگرم مدال برنز را دریافت کرد.

در مجموع حرکات دسته ۱۰۹ کیلوگرم علی هاشمی با مجموع ۳۸۸ کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید، امیر حقوقی با مجموع ۳۶۳ کیلوگرم مدال نقره حرکات مجموع را کسب کرد و سلوان از عراق با مجموع ۳۵۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شده است.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیاز لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران