مطبوعات ترکیه پنجشنبه 6 فوریه 2020


وطن: کاروان نظامی با 100 وسیله نقلیه به مرز سوریه فرستاده شد

خلاصه مطبوعات ترکیه 2020/06/02

یئنی شفق: "اردوغان: اگر رژیم عقب نشینی نکند، ما این کار را شخصاً انجام خواهیم داد"

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: حمله به نیروهای ترک در ادلب، آغاز یک دوره جدید در سوریه برای ترکیه خواهد بود.

اردوغان با اشاره به اینکه، در جاییکه خون سرباز ترکیه ریخته شود، دیگر ما نمی توانیم اجازه دهیم در آن نقطه کارها مثل سابق ادامه یابد کفت،" اگر رژیم در ماه فوریه پشت نقاط دیده بانی عقب نشینی نکند، ترکیه خودش مجبور به انجام آن خواهد بود."

حریت: "اردوغان: ما موشکهای ساخت خودمان را در اسرع وقت در مرز سوریه قرار خواهیم داد"

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور گفت: سیستم موشکی HİSAR-A را که با منابع داخلی تهیه شده است، در اسرع وقت در مرز سوریه قرار خواهیم داد. اردوغان با تأکید بر اینکه در کار ساخت سیپر، که یک سیستم دفاعی هوایی با برد بالاست، نیز پیشرفت چشمگیری داشته ایم، گفت: "ما هواپیمای ساخت داخل را در سال 2023 از زیر آشیانه خارج خواهیم کرد. بهترین پاسخ ما به کسانیکه ترکیه را با ندادن F-35 تهدید میکنند، با هواپیما جنگی ملی مان خواهد بود.

وطن: "کاروان نظامی با 100 وسیله نقلیه به مرز سوریه فرستاده شد"

پس از حمله به نقاط دیده بانی توسط عناصر رژیم بشار اسد در سوریه، نیروهای مسلح ترکیه (TSK) کاروان نظامی که شامل کماندو، مهمات و وسایل نقلیه نظامی بود را به واحدهای مرزی اعزام کردند. نزدیک به 100 کاروان نظامی فرستاده شده از واحدهای مختلف ارتش ترکیه، به منطقه های حسا و قریخان و ریحانلی حاتای رسید. وسایل نقلیه نظامی با اقدامات امنیتی صورت گرفته به یگانهای مرزی هدایت شدند.

استار: " پیام از ترکیه به اتحادیه اروپا: زمان آن رسیده است که در روابطمان یک صفحه جدیدی باز کنیم"

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در داخل اتحادیه اروپا نگاهی منفی علیه ترکیه وجود دارد و بی اعتمادی به طور فزاینده ای عمیق تر می شود. چاووش اوغلو با تأکید بر اینکه نژادپرستی شروع به لرزاندن پایه ارزش های اروپا کرده است، گفت: تصمیمات اتحادیه اروپا درباره فعالیت های هیدروکربون ما در مدیترانه شرقی، عملیات چشمه صلح و لیبی روابط ما را تنش زا کرد.

خبر ترک: "اقتصاد ترکیه مقاوم است"

بازارهای سهام ترکیه در مقابل نوع جدید ویروس کرونا با منشا چین و تحولات منفی بوجود آمده در دنیا مقاومت کرد. بورس استانبول در ژانویه 1.5 درصد رشد کرد. در حالی که، سهام بورس بازارهای در حال توسعه در مدت مشابه 4.7 درصد کاهش یافت. بخشی از مقاوم بودن اقتصاد ترکیه در برابر نوسانات جهانی ناشی از وضعیتی است که در آن قرار دارد. اقتصاد در حال رشد است. دارایی های مالی نیز در حال افزایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!