640 کانال اینترنتی غیر مجوز در استان اردبیل فعالیت می‌کند


640 کانال اینترنتی غیر مجوز در استان اردبیل فعالیت می‌کند

اردبیل_ایرنا _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:سیطره فضای مجازی در جامعه امروزی انکار ناپذیر بوده و هم اکنون 640 کانال بدون مجوز در فضای مجازی این استان فعالیت دارند .

ناصر اسحاقی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال با بیان اینکه فعالیت همه کانال‌های غیر رسمی در فضای مجازی استان قابل رصد می باشد، افزود: اقدام به اقدام فعالیت های خلاف در فضای مجازی عین فضای حقیقی بوده و تخلفاتی همچون توهین، افترا ،تهمت، کلاهبرداری، تخریب شخصیت از طریق طرح موضوع در پلیس فتا و یا محاکم قضایی قابل پیگیری است.

وی بیان کرد: کلیه کانال‌های فعال در فضای مجازی در اپلیکیشن‌های بومی ، ملی وهمچمین کانال های تلگرامی رصد می‌شود .

اسحاقی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات لازم برای شناسنامه‌دار کردن کانال‌های فضای مجازی در اپلیکشین‌های ملی انجام و بیش از چهار هزار کانال در سامانه‌ وزارت ارشاد ثبت شده‌اند ولی اکثر این شبکه‌ها از مخاطب کمتری نسبت به شبکه‌های فعال در سرورهای خارجی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها پارلمان‌های محلی برای اتخاذ تصمیم در حوزه های مختلف فرهنگی و با حضور نخبگان آن محل هستند افزود: شورای فرهنگ عمومی وظیفه مشخصی ندارد و در هر حوزه وظیفه دفاع از آرمان انقلاب اسلامی را بر عهده داشته و به این وظیفه با حضور اندیشمندان، نخبگان، نویسندگان، علما ، مسوولان اجرایی و قضایی عمل و همه مصوبات این شورا نیز قابلیت اجرایی توسط همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط به مصوبات را دارد .

وی با اشاره باینکه هیچ‌گونه اعتباری برای اجرای مصوبات این شورا قبلا پیش‌بینی نمی‌شود، اظهار کرد:در عین حال بر اساس قوانین و مقررات بار مالی این شورا را سازمان برنامه بودجه در مرکز استان و شورای برنامه‌ریزی در سطح شهرستانها برعهده دارند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی این شهرستان جز سه شورای برتر استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاه کرد و رفت