با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید


امروزه صنایع گیمینگ و اسمارت‌فون بیش از پیش با یکدیگر گره خورده‌اند و بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی اقدام به طراحی اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف ویندوز، iOS و اندروید نموده‌اند. با آغاز سال 2020 بسیاری از علاقه‌مندان حوزه گیمینگ به‌دنبال خریداری یک اسمارت‌فون قدرتمند و همه فن حریف هستند. ادامه به معرفی برترین گوشی‌های گیمینگ و نقاط ضعف و قوت...

امروزه صنایع گیمینگ و اسمارت‌فون بیش از پیش با یکدیگر گره خورده‌اند و بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی اقدام به طراحی اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف ویندوز، iOS و اندروید نموده‌اند. با آغاز سال 2020 بسیاری از علاقه‌مندان حوزه گیمینگ به‌دنبال خریداری یک اسمارت‌فون قدرتمند و همه فن حریف هستند. ادامه به معرفی برترین گوشی‌های گیمینگ و نقاط ضعف و قوت آن‌ها می‌پردازیم:

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

برترین پیشنهاد: وان‌پلاس 7 پرو

اگرچه وان‌پلاس 7 پرو مشخصا تحت‌عنوان یک اسمارت‌فون گیمینگ روانه بازار نشده است؛ اما تمامی امکانات لازم برای اجرای ایده‌آل بازی‌ها را در اختیار دارد. پیکره‌بندی سخت‌افزاری پیشرفته، نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی 90 هرتزی، رابط کاربری OxygenOS با امکانات داخلی فوق‌العاده، اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی آتموس و حالت اختصاصی Fnatic برای اجرای بهینه بازی‌ها همگی نویدبخش خلق تجربه گیمینگ بی‌نقص هستند. از طرفی فقدان درگاه کارت حافظه، جک صوتی هدفون، عدم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم و عدم مقاومت در برابر آبخوردگی از جمله نقاط ضعف این هندست به‌شمار می‌روند.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

برترین نمایشگر: سامسونگ گلکسی S10 پلاس

سامسونگ برای نمایش قابلیت‌های گیمینگ گلکسی S10 پلاس در زمان معرفی این هندست اقدام به اجرای بازی فورتنایت بر روی آن نمود. نمایشگر سوپر آمولد این دستگاه علیرغم نرخ نوسازی پایین‌تر خود رنگ‌ها را به‌صورت روشن‌تر، واضح‌تر و چشم‌نوازتر نمایش می‌دهد. بعلاوه مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته، بهره‌مندی از لانچر و حالت اختصاصی گیمینگ، جک صوتی هدفون و درگاه کارت حافظه از جمله نقاط قوت دستگاه در مقوله گیمینگ به‌شمار می‌روند. از سوی دیگر ضرورت اعمال بهینه‌سازی نرم‌افزاری و لغزندگی گوشی به‌دلیل طراحی کاملا شیشه‌ای آن از جمله نقاط ضعف گلکسی S10 پلاس محسوب می‌شوند.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین کنترلر لمسی: ال‌جی G8X ThinQ

اسمارت‌فون‌های تاشو یکی از محبوب‌ترین گجت‌های سال 2019 قلمداد می‌شدند. طراحی ال‌‌جی G8X ThinQ اگرچه به اندازه سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت X چشمگیر نبود؛ اما این اسمارت‌فون با نمایش دوگانه خود دارای برخی امکانات باورنکردنی در زمینه گیمینگ بود. ال‌جی در عوض به‌کارگیری یک نمایشگر تاشوی ثابت از یک ابزار جانبی با قابلیت اتصال از طریق درگاه USB-C استفاده کرد. نمایشگر دوم می‌تواند به‌عنوان یک گیم‌پد مجازی به‌کار گرفته شود. بعلاوه امکان اعمال تنظیمات سفارشی بر روی کنترلر، باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپرساعتی، درگاه کارت حافظه و جک صوتی هدفون از جمله امکانات قابل‌توجه این گوشی به‌شمار می‌روند. طراحی نه‌چندان مدرن در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو و اندازه بزرگ دستگاه هنگام اتصال نمایشگر دوم از جمله معایب ال‌جی G8X ThinQ محسوب می‌شوند.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین طراحی: ریزرفون 2

اسمارت‌فون‌های شرکت ریزر با هدف خلق بهترین تجربه گیمینگ موبایلی برای کاربران روانه بازار شدند. سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌سازی شده برای گیمینگ، اسپیکرهای قدرتمند با فناوری دالبی آتموس، نمایشگر 120 هرتزی، سیستم خنک‌کننده پیشرفته مبتنی بر محفظه بخار، درگاه کارت حافظه و قیمت‌گذاری مناسب از جمله عواملی است که گیمرهای حرفه‌ای را نسبت به خریداری ریزرفون 2 ترغیب می‌کند. از سوی دیگر فقدان جک صوتی هدفون، طراحی نه‌چندان جذاب و عملکرد ضعیف‌تر نرم‌افزار دوربین نسبت به سایر پرچم‌داران از جمله نقاط ضعف ریزرفون 2 محسوب می‌شوند.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین امکانات پیشرفته: ایسوس راگ‌فون 2

ایسوس راگ‌فون 2 با طراحی منحصربه‌فرد، نمایشگر غول‌پیکر 6.6 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، ژست‌های کنترلی نوآورانه موسوم به Air Trigger، اسپیکرهای جلویی قدرتمند و شارژدهی فوق‌العاده باتری یکی از برترین گوشی‌های گیمینگ بازار قلمداد می‌شود. همچنین ابزار جانبی خارجی موسوم به Aero Active Cooler نیز به خنک ماندن گوشی حین اجرای بازی‌های سنگین کمک می‌کند. البته طراحی نه‌چندان متعارف و قیمت بالای ابزارهای جانبی راگ‌فون 2 موجب تردید برخی کاربران برای خریداری این هندست خواهد شد.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین قیمت: شیائومی بلک شارک

شیائومی در طراحی اسمارت‌فون بلک شارک خود از الگوی ظاهری برخی تجهیزات پیشرفته گیمینگ کامپیوتری الهام گرفته است. استفاده از نمایشگر زیبا و باکیفیت، تراشه اسنپ‌دراگون 845، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و دکمه فیزیکی اختصاصی جهت فعال‌سازی حالت گیمینگ موسوم به Shark Mode نویدبخش اجرای بی‌نقص انواع بازی‌ها خواهد بود. بعلاوه قیمت‌گذاری رقابتی و کاملا مقرون‌به‌صرفه، وزن سبک و سیستم خنک‌کننده مایع از جمله محاسن کلیدی شیائومی بلک شارک محسوب می‌شوند. در عین‌حال دسترسی محدود به گوشی و ابزارهای جانبی آن، فقدان درگاه کارت حافظه و جک صوتی هدفون از جمله نقاط ضعف محصول به‌شمار می‌روند.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بیش‌ترین سازگاری با سرویس استادیا: گوگل پیکسل 3a XL

شرکت گوگل با عرضه اسمارت‌فون پیکسل 3a XL به‌دنبال عرضه یک میان‌رده قدرتمند و اقتصادی بود. این هندست فاقد قابلیت‌هایی نظیر شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب‌خوردگی است؛ اما از امکانات سخت‌افزاری مشابهی بهره می‌گیرد. افزایش مدت شارژدهی باتری و به‌کارگیری پردازنده کم‌مصرف‌تر از جمله پیشرفت‌های این هندست نسبت به پیکسل 3 محسوب میشود. قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه، بهره‌مندی تضمینی از به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری برای مدت 3 سال، سازگاری کامل با سرویس استادیا، وزن سبک و جک صوتی هدفون سایر امتیازات این اسمارت‌فون قلمداد می‌شوند. نقاط ضعف این هندست شامل ظرفیت محدود رم (تنها 4گیگابایت) و فقدان درگاه کارت حافظه است.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین گوشی iOS: اپل آی‌فون XR

آی‌فون XR بهترین پیشنهاد اپلی برای کاربرانی است که با پرداخت مبلغی کمتر خواهان بهره‌مندی از تمامی امکانات سیستم‌عامل iOS هستند. تراشه A12اپل با پردازنده 6 هسته‌ای و موتور عصبی 8هسته‌ای، نمایشگر LCD با فناوری Liquid Retina، شارژدهی مناسب باتری و رنگ‌آمیزی متنوع از جمله امکانات شاخص آی‌فون XR محسوب می‌شوند. در مقابل فقدان درگاه کارت حافظه و نمایشگر ناچ‌دار از جمله مشخصه‌های منفی هندست اپل به‌شمار می‌روند.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین نمایشگر عریض: سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا 1 با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 855، 6 گیگابایت حافظه رم، نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 4K و نسبت ابعاد 21:9، اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی آتموس و حالت اختصاصی Game Enhancer یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی گیمرها تلقی می‌شود. نقاط ضعف احتمالی این هندست شامل عدم به‌کارگیری جک صوتی هدفون و طراحی منسوخ آن است.

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

بهترین شارژدهی باتری: هواوی P30 پرو

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2020 آشنا شوید

اگرچه دوربین تله‌فوتو احتمالا بزرگ‌ترین نقطه قوت هواوی P30 پرو محسوب می‌شود؛ اما نمایشگر بزرگ و باکیفیت و باتری قدرتمند 4200 میلی‌آمپرساعتی آن برای گیمرها بسیار جذاب‌تر خواهد بود. بعلاوه سرعت شارژ بالا، برخورداری از گواهی حفاظتی IP68 و مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته سایر نقاط قوت هواوی P30 پرو را تشکیل می‌دهند. در مقابل، فقدان جک صوتی هدفون و درگاه کارت حافظه مهم‌ترین نقاط ضعف هواوی P30 پرو به‌شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...