تعیین تکلیف زمین‌های اسدیه درمیان خواسته مردم است


تعیین تکلیف زمین‌های اسدیه درمیان خواسته مردم است

بیرجند- ایرنا-امام جمعه شهر اسدیه درمیان گفت: مردم انتظار دارند در سفر رییس بنیاد مستضعفان به این شهرستان  یک بار برای همیشه زمین‌های اسدیه تعیین تکلیف و مشکل آن رفع شود.

تملک نشدن اراضی شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان از سالها پیش یکی از مشکلات بین مردم و بنیاد مستضعفان بوده که همواره بر رفع آن تاکید شده است.

حجت الاسلام مصیب خزاعی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد با اشاره به مقوله خدمت به محرومان از کلام امام راحل اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دیدگاه امام و رهبری به مردم نقشه راه را برای همه روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم از سفر رییس بنیاد مستضعفان به این شهرستان به شعف آمدند افزود: در بحث بنیاد مستضعفان مردم شهرستان درمیان که درد فقر و محرومیت را چشیده‌اند همواره با مشکل مواجه بودند چرا که اخطارهایی از این نهاد دریافت کردند.

امام جمعه شهر اسدیه، کارخانه قند درمیان را یکی از امیدهای مردم درمیان در بحث اشتغال ذکر کرد و گفت: اکنون این کارخانه تعطیل و به آهن پاره تبدیل شده است که همیشه قول‌هایی به کارگران داده اما عملی نشده است.

وی خطاب به رییس بنیاد مستضعفان گفت: شما درد فقر و محرومیت را بهتر از ما چشیده‌اید لذا انتظار می‌رود نیروهایی که در این مناطق گذاشته می‌شود از محرومان باشد تا درد مردم را بچشند زیرا افرادی که از تهران می‌آیند درد مردم را درک نمی‌کنند.

حجت الاسلام خزاعی افزود: انتظار می‌رود زمین‌هایی که فروخته می‌شود در همین منطقه سرمایه‌گذاری شود نه در جاهای دیگر و نمایندگان بنیاد مستضعفان فقط دنبال حصارکشی زمین نباشند تا مردم را به دادگاه بفرستند بلکه اگر زمینی گرفته و به مردم واگذار شود شاهکار کردیم.

وی گفت: از تمام بخش‌ها همچون راه، بیمارستان، کشاورزی و غیره مشکلات عدیده‌ای داریم و چون ادارات دستشان بسته بوده هر جا دست می‌گذارند متعلق به بنیاد مستضعفان است.

وی با بیان اینکه نجات طبقه مستضعف اهمیت دارد ادامه داد: نیازهای فرهنگی همچون خانه‌های عالم، ساخت مصلی‌ها و کتابخانه‌ها نیاز به کمک دارند که باید تبدیل به دغدغه شود.

استاندار خراسان جنوبی زمینه توسعه درمیان را فراهم کرد

امام جمعه اهل سنت درمیان هم در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت داد و محرومان را امیدوار کرد گفت: این حضور را به فال نیک می‌گیریم.

مولوی سید احمد عبدالهی افزود : استاندار زمینه توسعه شهرستان درمیان و خراسان جنوبی را فراهم کرد و اگر کسی از استاندار تمجید می‌کند دست خودش نیست.

وی بیان کرد: استاندار مشکلات مردم را شب و روز بررسی می‌کند و هر کسی این خدمت‌ها را می‌بیند کلمات تمجید به زبانش جاری می‌شود لذا دعای مردم باقیات و صالحات خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت درمیان خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان گفت: نام خانوادگی شما (فتاح) ما را امیدوار کرد و امید است که گشایش در کار مردم باشید.

وی یادآور شد: حل مشکلات مردم معادل با شب زنده‌داری و جهاد در راه خدا است.

مولوی عبداللهی اظهار داشت: اینکه خداوند نیاز تعدادی را در دست بندگانی قرار می‌دهد امتحان الهی است لذا خدمت به خلق ماندگار است و دعای خیر محرومان بدرقه راه خادمان مردم خواهد بود.

وی شهید سلیمانی را نمونه‌ای از یک شخصیت مردمی ذکر کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی محبوب دلها شد ولی هیچ وقت مقابل دوربین نبود زیرا برای مردم، عزت اسلام و مسلمین کار کرد پس در دلها محبوب شد.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به تقاضای متعدد مردم شهرستان درمیان از بنیاد مستضعفان افزود: مردم به این سفر امیدوار شدند و از روز گذشته تعداد زیادی در مسجد یا در منزل بنده تقاضاهای خود را ارائه کردند.

وی همچنین از پاسخ نگرفتن درخواست‌های خود در سفر رییس پیشین بنیاد مستضعفان به شهرستان درمیان گلایه کرد و ادامه داد: سه سال قبل رییس سابق بنیاد مستضعفان بعد سال‌ها به شهرسنان درمیان آمدند سه مورد درخواست به ایشان دادیم که هنوز جوابی به ما داده نشده است.

مولوی عبداللهی یادآور شد: اگر خواسته غیر شرعی و غیر قانونی بود جواب ندهند ولی بهترین قدم برای نزدیک کردن مردم به انقلاب خدمت کردن است.

وی گفت: ما روحانیون منبر می‌رویم و مدیران باید با عملکرد خود مردم را امیدوار کنند چرا که این عمل از تریبون ما کارسازتر است.

تفاهم نامه محرومیت‌زدایی درمیان امروز( پنجشنبه) با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور در خراسان جنوبی امضا شد و در قالب این تفاهم‌نامه بنیاد علوی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه سه تا پنج ساله مشکلات زیربنایی و اشتغال در این شهرستان را رفع می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه