ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی ملایر به 44 هزار تن افزایش می‌یابد


ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی ملایر به 44 هزار تن افزایش می‌یابد

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: در سند راهبردی توسعه این شهرستان ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی و ذخیره‌سازی موادغذایی 44 هزار تن تعیین شده که در چشم‌انداز سه ساله باید به این رقم برسیم.

علی‌مروت امیری روز شنبه در آیین بهره‌برداری واحد بسته‌بندی سبزی و سالاد در ناحیه صنعتی سامن افزود: در سند راهبردی توسعه ملایر امسال باید ۱۲ هزار تن ظرفیت در فرآوری صنایع تبدیلی ایجاد شود.

وی بیان کرد: از این رقم امسال حدود ۱۸ هزار تن محقق شده و پروانه بهره‌برداری برای تعدادی از صنایع تبدیل وابسته به مواد غذایی صادر شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر افتتاح یک واحد بسته‌بندی سبزی و سالاد در ناحیه صنعتی سامن را از جمله این صنایع تبدیلی عنوان کرد و افزود: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این واحد هزینه شده و برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

امیری ظرفیت تولید سالانه این واحد را یک‌هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: این واحد در زمینه فرآوری و بسته‌بندی محصولات سرخ کرده، منجمد، سبزی و میوه خشک فعالیت می‌کند.

وی درباره افتتاح یک واحد پرورش گوسفند داشتی ۲۵۰ راسی روستای یونس در هشتمین روز از دهه فجر نیز اظهار داشت: یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده و برای سه نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ظرفیت اسمی این طرح را ۲۵۰ راس عنوان و بیان کرد: در سند راهبردی توسعه شهرستان سهمیه تولید گوشت ۱۳۲ تن در نظر گرفته شده است.

امیری افزود: امسال ۱۰ طرح پرورش گوسفند داشتی در این شهرستان بهره‌برداری شد و در این زمینه سه هزار بره پرواری و یک‌هزار راس گوسفند داشتی تولید شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۸۰ تنی گوشت در ملایر معادل ۱۴۰ درصد بیان کرد: این میزان تولید را باید به ۴۵۰ تن برسانیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: امسال ۱۳ میلیارد تومان در زمینه خسارت سیل، پنج میلیارد تومان بلاعوض و حدود ۱۲ میلیارد تومان برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شد.

امیری گفت: امسال همچنین حدود پنج میلیارد تومان یارانه برای اجرای سیستم‌های آبیاری و ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های پرورش گوسفند داشتی پرداخت شد.

همزمان با ایام دهه فجر ۲ طرح پرورش گوسفند داشتی، یک واحد پرورش بره پرواری و یک واحد بسته‌بندی سبزی و سالاد در مجموع با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در شهرستان ملایر افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی شهرک گلخانه روستای گنبد با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۱۰ نفر آغاز شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گروه های امدادی به منطقه زلزله زده اعزام شدند