لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوار


لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوار

قطار‌های اروپا همراه با شبکه‌ی ریلی عظیم، هزینه‌ی پایین، مناظر زیبا و البته از همه مهم‌تر وجود تنوع و امکان انتخاب قطار‌ها برای سفر‌های روزانه و بین‌المللی، مسافرت را به تجربه‌ای جذاب در اروپا تبدیل کرده است. قطار گزینه‌ای عالی برای سیر و سیاحت در اروپا به شمار می‌رود و سفر با آن رمانتیک، الهام‌بخش، سودمند و راحت است. برخی این شیوه‌ی سفر را...

قطار‌های اروپا همراه با شبکه‌ی ریلی عظیم، هزینه‌ی پایین، مناظر زیبا و البته از همه مهم‌تر وجود تنوع و امکان انتخاب قطار‌ها برای سفر‌های روزانه و بین‌المللی، مسافرت را به تجربه‌ای جذاب در اروپا تبدیل کرده است.
قطار گزینه‌ای عالی برای سیر و سیاحت در اروپا به شمار می‌رود و سفر با آن رمانتیک، الهام‌بخش، سودمند و راحت است. برخی این شیوه‌ی سفر را جادویی توصیف می‌کنند و برای کسانی که مسافرت با قطار در کشورشان متداول نیست، کمی اسرار انگیز جلوه می‌کند.
باوجوداینکه برخی از کشور‌ها مثل آمریکا از سفر کردن با قطار دست کشیده‌اند، اما اروپا شبکه‌های ریلی خود را بهبود بخشیده و آن‌ها را مدرن کرده است. با در نظر گرفتن مشکلاتی مثل سروقت رسیدن به پرواز یا تحویل گرفتن چمدان‌هایتان در فرودگاه، می‌توان گفت برخی از قطار‌های تندروی اروپا، حتی بیشتر از هواپیما در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنند.
اگر تابه‌حال با قطار سفر نکرده‌اید، بهتر است اولین مسافرت خود را در اروپا تجربه کنید. برای خرید بلیط قطار اروپا می‌توانید با ایوار همراه شوید؛ ایوار اولین نماینده رسمی ریل یوروپ در ایران است.
لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوارقطار‌های عادی
بیشتر قطار‌های عادی (Regional trains) در مسیر‌های نزدیک یا نه‌چندان دور در یک منطقه‌ی خاص عبور و مرور می‌کنند و نیازی به رزرو صندلی ندارند.
این قطار‌ها برای سفر‌های روزانه و خوش‌وبش با محلی‌ها ایده آل هستند. اطلاعات حرکت این‌گونه قطار‌ها در جدول حرکت قطارها، معمولاً زیر حرف اختصاری آر (R) و البته در آلمان زیر حروف آر. بی (RB) نشان داده می‌شود.
خدمات ریلی قطار‌های عادی شاید در بسیاری از نواحی آلمان، اتریش، ایتالیا و اسپانیا تنها گزینه‌ی ریلی باشند. این قطار‌ها شهر‌ها را به نواحی روستایی وصل می‌کنند. همچنین این قطار‌ها در مسافت‌های کوتاه، سفر‌های برون‌مرزی به کشور‌های همسایه دارند مثلاً قطار اتریش به مجارستان یا آلمان به لهستان یکی از این نمونه‌ها به شمار می‌روند.
لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوارقطار‌های تندرو
قطار‌های تندرو (High speed) مدرن و راحت هستند و با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند. این قطار‌ها خدمات عالی ارائه می‌دهند و بهترین گزینه برای سفر به فواصل دور هستند. بیشتر قطار‌های تندرو شامل استفاده از بلیط‌های اعتباری یوروریل (Eurail pass) می‌شوند، اما رزرو قطار را در بر نمی‌گیرند.
لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوارقطار‌های شب‌رو
قطار‌های شب‌رو از ایام قدیم بر جای مانده‌اند و سفر با آن‌ها باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی شما خواهند شد. اگر راهی تور اروپا هستنید، در این قطار‌ها می‌توانید استراحت کنید و بعد از رسیدن به مقصد، آماده‌ی گردش در شهر باشید.
این قطار‌ها با توجه به بودجه و انتخاب مسافرین دارای صندلی‌های تخت شو و کوپه‌های خواب اختصاصی هستند. بیشتر قطار‌های شب‌رو شامل بلیط یوروریل می‌شوند. درنتیجه، تنها چیزی که نیاز دارید، رزرو نوع صندلی یا کوپه‌ی اختصاصی و پرداخت بهای آن است.
لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوارقطار‌های پانورامیک یا طبیعت گرد
قطار‌های طبیعت گرد (SCENIC) اروپا شما را به دیدن مناظر تماشایی کوهستان‌ها و دریاچه‌های نقره‌ای دعوت می‌کنند. در سفر با این قطار‌ها می‌توانید به‌راحتی به صندلی خود تکیه دهید و از تماشای چشم‌انداز‌های زیبای اروپا لذت ببرید.
خط ریلی گلدن پس لاین، قطار برنینا اکسپرس، قطار گلاسیر اکسپرس، قطار شکلات سوئیسی از مشهورترین قطار‌های طبیعت گرد اروپا به شمار می‌روند.
خط ریلی گلدن پس لاین در سوئیس یکی از بهترین خطوط ریلی پانورامیک محسوب می‌شود که از شهر لوسرن به شهر مونترو کشیده شده است. هرچند گزینه‌های سریع‌تری هم برای سفر به این دو شهر وجود دارد، اما مسیر گلدن از میان مناظر و چشم‌انداز‌های نفس‌گیر کوهستان‌های سوئیس می‌گذرد. همچنین در طول مسیر باید قطار خود را عوض کنید، اما این تعویض بسیار راحت است و شما می‌توانید در سکوی مجاور، سوار قطار بعدی شوید.
قطار برنینا اکسپرس قطار طبیعت گرد دیگری است که از سوئیس به ایتالیا سفر می‌کند. بیشتر مسیر برنینا اکسپرس از شبکه‌ی ریلی ریشن (Rhaetian) در ناحیه‌ی آلبولا و برنینای شهر گراوبوندن سوئیس می‌گذرد. ریشن خط ریلی قدیمی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در طول سفر شما از تنگه‌های بکر، پل‌های مرتفع، تونل‌های مسحورکننده و رودخانه‌های یخی سفید دیدن خواهید کرد. برنینا اکسپرس دارای واگن‌هایی با پنجره‌های بزرگ است و مسافران می‌توانند از دیدن چشم‌انداز‌های شگفت‌انگیز پانورامیک لذت ببرند.
لذت سفر در اروپا با قطار همراه با ایوارقطار طبیعت‌گردی گلاسیر اکسپرس سفری با چشم‌انداز‌های زیبا را از میان کوه‌های آلپ در سوئیس به مسافران هدیه می‌دهد. این قطار از میان ۹۱ تونل، بر فراز ۲۹۱ پل و در طول ۲ کیلومتر مسیر آلپی سفر می‌کند. ایستگاه‌های اصلی گلاسیر اکسپرس شامل زرمات (Zermatt)، بریگ، آندرمات، چور، داووس و سنت موریتز می‌شوند. گلاسیر اکسپرس در تمام طول سال خدمات فعالی به مسافران ارائه می‌دهد، اما در زمستان سفر‌های کمتری را پوشش می‌دهد.
قطار شکلات سوئیسی یکی از بهترین قطار‌های طبیعت‌گردی در سوئیس به شمار می‌رود. این قطار با همکاری خدمات ریلی گلدن پس لاین و کارخانه‌ی شکلات‌سازی کایلر نستله (Cailler-Nestlé) سوئیس راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید واگن‌هایی با شیشه‌های بزرگ پانورامایی را انتخاب کنید یا در واگن‌های پولمن قدیمی دوره‌ی ۱۹۱۵ بنشینید و سفر خود را از کنار دریاچه‌ی ژنو در شهر مونترو آغاز کنید، از میان تپه‌های زیبا و علفزار‌های کوهستان بگذرید تا به روستای قرون‌وسطایی گرویر (Gruyères) و کارخانه‌ی شکلات کایلر برسید.
اگر سفر با قطار را دوست ندارید و یا می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، می‌توانید بلیط اتوبوس‌های اروپا (فلیکس باس) را نیز از ایوار تهیه کنید.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مقصران مرمت های نادرست باید پاسخگو باشند