رشد پنج برابری مساجد اهل سنت کرمانشاه از افتخارات انقلاب است


رشد پنج برابری مساجد اهل سنت کرمانشاه از افتخارات انقلاب است

کرمانشاه- ایرنا- جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: تعداد مساجد اهل سنت استان از 94 مسجد قبل از انقلاب، به 504 مسجد رسیده که این رشد پنج برابری از افتخارات نظام و انقلاب است.

احمد محمدی روز یکشنبه در نشست بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی به میزبانی مدارس علوم دینی اهل سنت روانسر افزود: هم اکنون در ۱۷ شهر و ۲۱۵ روستای استان کرمانشاه، نماز جمعه بر مبنای فقه اهل سنت اقامه می شود.

وی ادامه داد: در مناطق اهل سنت استان ۲۰ مدرسه علوم دینی رسمی و ثبت شده وجود دارد و ۲۰۰ طلبه زیرنظر ۶۰ مدرس مشغول فراگیری علوم دینی هستند و این در حالی است که در دوران پیش از انقلاب تنها ۶ حجره سنتی در این مناطق وجود داشت.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: در دوران انقلاب ۲۰۰ نفر از روحانیون استان به حج مشرف شده اند که قبل از انقلاب این امکان فراهم نبوده است.

محمدی گفت: تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب به عنوان پرچمدار وحدت و تقریب در کشورهای اسلامی، تشکیل دانشگاه ادیان و مذاهب و تشکیل شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت بخشی از دستاوردهای نظام در حوزه های دینی و مذهبی است.

وی اظهار داشت: مساجد خط مقدم در تصمیم گیری ها و مشارکت های مردمی و فرهنگی هستند و انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و استمرار و بقای آن هم در مساجد است.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه افزود: مساجد در کنار مسائل عبادی نقش مهم، سرنوشت ساز و پررنگی در توسعه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

امام جمعه روانسر نیز گفت: در برهه حساس کنونی علما و روحانیون رسالت سنگین و خطیری را بر عهده دارند.

ماموستا ملاسید محمد محمدی تا کید کرد: طلاب باید با کسب علم و بهره گیری از منبع و امکانات خود را به سلاح علمی روز مجهز کنند و بیشتر دنیای پیرامونی خود را بشناسند.

وی افزود: مذهب امام شافعی در مسیر اعتدال حرکت می کند و طلاب و روحانیون نیز باید در همین مسیر در مقابل افکار تکفیری مقابله کنند.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: روحانیون بیشترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

سعدی مصطفی زاده نقش روحانیون اهل سنت در آگاه‌سازی و روشنگری افکار عمومی با توجه به جایگاه اجتماعی آنان حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: با توجه به حساسیت انتخابات امسال و تهدیدات و تحریم‌های استکبار جهانی تاثیر این انتخابات بر منطقه می‌طلبد روحانیون نقش پررنگ‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی