اختلال تردد در راههای شهری و روستایی لاهیجان حداقل تا 24 ساعت آینده


اختلال تردد در راههای شهری و روستایی لاهیجان حداقل تا 24 ساعت آینده

لاهیجان - ایرنا- فرماندار شهرستان لاهیجان گفت : در روستاهای شهرستان و شهر لاهیجان تردد بسیار سخت و فقط با زنجیر چرخ و توسط خودروهای کمک دار امکانپذیر است و این وضعیت تا 24 ساعت آینده ادامه دارد.

بارش بیش از ۷۰سانتیمتر برف در شهر و یک متر در روستاهای بالادست لاهیجان موجب بسته شدن جاده های داخل شهر و روستاها شده است و فقط در برخی از مسیرها با زنجیر و خودروهای کمک دار می توان ترددکرد.

فرماندار شهرستان لاهیجان ظهر روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در روستاهای شهرستان و شهر لاهیجان تردد بسیار سخت و فقط با زنجیر چرخ و توسط خودروهای کمک دار امکانپذیر می باشد.

سیداسماعیل میرغضنفری افزود:به دلیل حجم سنگین بارش برف در لاهیجان و رودبنه تردد فقط با زنجیر چرخ در این مناطق صورت می گیرد و این وضعیت و سختی رفت وآمد در شهرستان حداقل تا ۲۴ساعت آینده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد:در تعدادی از روستاها از جمله روستاهای ساحلی ناصرکیاده در بخش رودبنه لاهیجان فعلا به دلیل بارش بیش از حد برف تردد بسیار سخت است و خودروهای کمک دار و فقط مجهز به زنجیر چرخ می توانند از این مسیر تردد کنندو در مسیر روستاهای سرچشمه به عطاکو ،مسیر زمیدان به سطل سر نیز همین مشکل وجود دارد.

وی اظهارداشت: در وضعیت فعلی نمی توان در مسیرهای روستایی مانند روزهای عادی با خودرو تردد کرد و باید در این مسیرها با زنجیر چرخ امکانات ایمنی همراه داشته باشند و با خودروهای کمک دار رفت و آمد کرد.

وی تصریح کرد: خودروهای آفرودی نیز به کمک مدیریت بحران لاهیجان آمده اند و در انتقال بیمار و برخی مسافران از راه مانده کمک کردند .

وی در خصوص قطع برق برخی مناطق شهری و روستایی اظهارداشت: برق این شهرستان از مرکز ۶۳کیلوولت استان تامین می شود که قطعی آن هیچ ارتباطی به مدیریت شهرستان ندارد ولی تبعات آن گریبانگیر شهرستان لاهیجان شده است.

فرماندار لاهیجان از این قطع و وصل برق از مردم شهرستان عذرخواهی کرد و گفت:امیدوارم که در ساعت های آینده بتوانیم به وضعیت مناسبتری داشته باشیم.

میرغضنفری افزود: هر دو خط اصلی ۶۳کیلوولت برق حوزه شرق گیلان بطور متناوب قطع و وصل می شوند ولی قطعی یکسره نداریم که بخش قابل توجهی از شهر و روستاها این قطعی را بطور مقطعی دارند.

وی یادآورشد:همکاران ما در شرکت برق در حال تلاش هستند برق را پایدار کنند که توانستیم از مسیر غرب مازندران بخشی از خطوط برق را وارد مدار کنیم که تا بخشی هایی از شهر برقدار شوند.

وی از مردم شهرستان لاهیجان خواست کماکان صبوری داشته باشند تا از این وضعیت فعلی بتوانیم عبور کنیم و از سفرهای درون شهری و برون شهری خودداری کنند.

فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد:اما ارزاق عمومی به اندازه کافی در این شهرستان وجود دارد و نانوایی ها فعال هستند و پخت می کنند و سوخت هم وجود دارد.

وی گفت: ارتفاع برف در شهر لاهیجان ۷۰سانتیمتر و در بالادست ها بیش از یک متر گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری