سپاهان آسمان امارات را طلایی کرد


سپاهان آسمان امارات را طلایی کرد

تیم سپاهان ایران با نمایش یک بازی منطقی در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا العین امارات را در هم کوبید.

طلایی پوشان ایران در اولین دیدار آسیایی خود با گل‌های محمد محبی، کی‌روش استنلی، سروش رفیعی و محمد طیبی العین را شکست داد. در ادامه در پنج پرده رویدادهای بازی را می‌خوانید.

پرده نخست، قلب دفاعی

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در این فصل به ناچار شایان مصلح را در قلب خط دفاعی قرار داد و در بازی حساس برابر العین نیز ریسک کرد و این بازیکن را در کنار محمد طیبی با تجربه به کار گرفت. زوج دفاعی طیبی، مصلح به خوبی وظایف خود را انجام دادند و زمانی که سپاهان کار دفاعی انجام می‌داد، زوج خط دفاعی در کنار سعید آقایی و مرتضی منصوری نظم خوبی داشتند.

پرده دوم، کمربند میانی

استفاده امید نورافکن در کنار مهدی کیانی در خط میانی بازی منجر به برتری سپاهان در نبردهای میانه زمین شده بود و حتی در حملاتی که سپاهان انجام می‌داد، نورافکن با هوش بالای خود به خوبی اضافه می‌شد و در موقعیت‌سازی نقش موثری داشت و حتی با ارسال بی‌نقص شرایط گل را برای محمد طیبی ایجاد کرد.

پرده سوم، دوره پیروزی با مالکیت توپ بالا به اتمام رسید

شاگردان قلعه نویی در این دیدار فقط ۴۲.۸ مالکیت توپ را داشتند، اما با موقعیت‌سازی بالایی که انجام دادند ۷ ضربه در چارچوب دروازه العین داشتند و نشان دادند که ایجاد موقعیت‌های خطرناک مهم‌تر از داشتن مالکیت توپ بالا و بدون موقعیت است.

پرده چهارم، اولین‌ها خوش درخشیدند

در ترکیب ابتدایی سپاهان برای این دیدار پیام نیازمند، مرتضی منصوری و محمد محبی جزء کسانی بودند که اولین نمایش آسیایی خود را اجرا می‌کردند.

سنگربان سپاهانی‌ها در نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا موفق به ثبت کیلین‌شیت شد و با امیدواری به ثبت رکوردهای بهتر ادامه خواهد داد.

مرتضی منصوری نیز به همراه دیگر مدافعان سپاهان در کارهای دفاعی و تهاجمی تیم خود به خوبی وظایف خود را انجام داد.

محمد محبی ۲۰ ساله نیز با درخشیدن در میان ستاره‌های میلیون دلاری اماراتی‌ها خود را به فوتبال آسیا معرفی کرد. محبی با جای‌گیری عالی گل اول را به ثمر رساند و با فشار روی خط دفاعی العین زمینه‌ساز اشتباه بازیکن العین و گل دوم شد. وی همچنین روی گل سوم نیز تاثیر مستقیمی داشت.

پرده آخر سپاهان پرتعداد در حملات، ساعت‌وار در دفاع

زمانی که سپاهانی‌ها حمله می‌کردند، تعداد نفرات این تیم در محوطه جریمه بین ۳ الی ۵ نفر بود. ۳ گل سپاهانی‌ها این موضوع را به خوبی تایید می‌کند و گلزنی سروش رفیعی و محمد محبی و حتی محمد طیبی نشان داد، زمانی که بازیکن کناری سپاهان قصد ارسال داشت، سروش رفیعی یا محمد محبی با اضافه شدن به خط حمله برتری عددی ایجاد می‌کردند و این موضوع منجر به سردرگمی مدافعین العین شده بود.

زمانی که سپاهانی‌ها دفاع می‌کردند، نورافکن در کنار کیانی هافبک‌های دفاعی سپاهان می‌شدند و بازیکنان کناری سپاهان مانند؛ حسینی و محبی نیز برای توپگیری و قرار گرفتن در سازمان دفاعی به عقب باز می‌گشتند و همین موضوع اجازه موقعیت سازی به تیم اماراتی نمی‌داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی