استاندار: 80 هزار میلیارد ریال سرمایه در خراسان رضوی راکد است


استاندار: 80 هزار میلیارد ریال سرمایه در خراسان رضوی راکد است

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی به سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریالی 100 واحد صنعتی در این استان اشاره و بیان کرد: این واحدها هم‌اینک در قالب اعمال ماده 37 قانون تامین اجتماعی در تملک بانکها قرار گرفته‌ و راک مانده‌اند.

علیرضا رزم‌حسینی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد افزود: این در حالی است که واگذاری این ۱۰۰ واحد صنعتی اشتغال فراوانی را در استان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت قول پیگیری این موضوع و رهایی واحدها را از تملک بانکها داده است.

براساس ماده ٣٧ قانون تامین اجتماعی، هنگام نقل و انتقال عین یا منافع موسسات وکارگاههای مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال به صورت قطعی، شرطی‏، رهنی، صلح حقوق یا اجاره و به صورت رسمی یا غیررسمی باشد، انتقال گیرنده مکلف است گواهی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر نداشتن بدهی معوق بابت حق بیمه و متفرعات آن را از انتقال‌ دهنده مطالبه کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین راهبرد این استان را توسعه اقتصادی اعلام و بیان کرد: هدف کلی در حوزه صادرات، رسیدن خراسان رضوی به عدد پنج میلیارد دلار صادرات کالا در سال می‌باشد که امری دستی یافتنی است.

وی افزود: سیاستهای ارزی و برخی محدودیتها در صادرات کالا، موانع جدی در حوزه توسعه صادرات به شمار می‌روند بنابراین انتظار می‌رود این موانع برطرف شوند.

رزم حسینی ادامه داد: اخیرا فعالیتهای مشترک اقتصادی بین خراسان رضوی و برخی کشورهای همسایه آغاز شده که به توسعه صادرات استان کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی این اختیار را به مسوول سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داد که بتواند برخی مقررات و قوانین را که مانع تولید هستند نادیده گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشگام شد تا برخی اختیارات وزارتخانه را به استانها تفویض نماید. این مهم باعث توسعه اقتصادی استانها از جمله خراسان رضوی خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های خراسان رضوی برای تکریم کارآفرینان و صادرکنندگان نیز اشاره و بیان کرد: کارتهای طلایی، نقره‌ای و برنز برای کارآفرینان برتر به عنوان مجاهدان اقتصادی در نظر گرفته شده است. نخستین کارت طلایی در این چارچوب روز ۱۵ اسفند ماه آتی همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی فرصتهای سرمایه‌گذاری اعطا خواهد شد.

رزم‌حسینی ادامه داد: این کارتها مزیتها و امتیازاتی را برای کارآفرینان خراسان رضوی ایجاد می‌کنند تا منجر به تسهیل امور در روند فعالیت و اشتغالزایی شود.

وی گفت: همچنین در چارچوب همایش بین‌المللی فرصتهای سرمایه‌گذاری خراسان رضوی، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در این استان رونمایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: تکریم صادرکنندگان و کارآفرینان برتر کیفیت تولید و صادرات را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به تقویت اشتغال می‌شود. این مهم باید به یک فرهنگ در سراسر کشور تبدیل شود.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از سال ۱۳۲۷ تاکنون با هدف تلاش برای رشد و توسعه اقتصاد کشور، تبادل افکار و بیان آراء و عقاید مدیران صنعتی، معدنی، کشاورزی و بازرگانی فعال است. این اتاق هم اکنون با عضویت حدود ۶۰۰ عضو حقیقی و ۱۲۰۰ عضو حقوقی شامل شرکتهای تجاری و واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی عهده دار هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی در اجرای قوانین مربوطه و مقررات جاری کشور، ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی، همکاری با دستگاههای اجرایی و سایر مراجع ذیربط به منظور اجرای قوانین و مقررات مربوط به اتاق، ارتباط با اتاق سایر کشورها و تشکیل اتاقهای مشترک و کمیته های مشترک با آنها براساس سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴ هزار نفر و سرمایه ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. ۹۵ درصد سرمایه بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است. بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است. صنایع غذایی در خراسان رضوی دارای رتبه چهارم سرمایه گذاری صنعتی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج