انقلاب اسلامی، نظام بین‌الملل را سه قطبی کرده است


انقلاب اسلامی، نظام بین‌الملل را سه قطبی کرده است

دانشیار گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه با وقوع انقلاب، نظام بین‌الملل سه قطبی شده است تصریح کرد: تغییر در موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا از  پیامدهای انقلاب است.

انقلاب اسلامی، نظام بین‌الملل را سه قطبی کرده استبه گزارش ایکنا، محمد ستوده آرانی، دانشیار گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم، 24 بهمن در کمیسیون نهادهای علمی و بیانیه گام دوم همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی که با موضوع الزامات سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه فرمودند که ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران جهان روز به روز در تمام این چهل سال برجسته‌تر شده است یعنی این الزام که در 4 دهه وجود داشته است باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه همچنین روند حمایت از مظلومان در برابر ظالمان به تعبیر مقام معظم رهبری از اصول اصلی انقلاب در طول چهار دهه و روند غالب بوده است اظهار کرد: برقراری روابط مسالمت‌آمیز با کشورها جز اسرائیل و زورگویان جهانی هم از دیگر اصول مسلم انقلاب بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه با وقوع انقلاب، نظام بین‌الملل سه قطبی شده است تصریح کرد: تغییردر موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا از پیامدهای انقلاب است و سبب شده تا ایران حضور قدرتمندانه در منطقه داشته باشد همچنین انقلاب سبب تحرک جدید نهضت اسلامی بر اساس الگوی مقاومت و شکست سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا شده است.
ستوده آرانی اظهار کرد: آنچه از دید رهبری در بیانیه بر روی آن تاکید شده معطوف به پیامدهایی است که در گام اول انقلاب، سرآمد است لذا با توجه به این رویکرد، الزامات سیاست خارجی در گام دوم تعیین می‌شود.
وی با اشاره به پیشران‌های انقلاب در سیاست خارجی در گام دوم تصریح کرد: پیشران‌ها، شتاب‌دهنده روندهای گام اول هستند؛ آموزه‌های انقلاب مانند مدیریت جهادی در سیاست داخلی و خارجی پیشران محوری است و رهبری تاکید زیادی بر این مقوله داشته و دارند.
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه رهبری، پیاده روی اربعین را هم پیشران و نشانه نصرت امت اسلامی از سوی خدا اعلام فرمودند اظهار کرد: ساختار سلطه جهانی، همچنین غفلت گه گاهی از جریان انقلابی مسئله‌ای است که در گام اول وجود داشته و رهبری فرمودند اگر این بی توجهی نبود دستاوردهای انقلاب خیلی بیشتر از وضع کنونی بود.
وی افزود: تاکید رهبر انقلاب بر نابودی و فروپاشی رژیم صهیونیستی به خصوص با کد نابودی این رژیم در 25 سال آینده و پیروزی نهایی مقاومت در آینده از نکات مورد توجه براساس این بیانیه است و البته آینده مرحج ما تحقق تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!