حوزه مدولباس عاملی برای تقویت روابط کشورهاست


حوزه مدولباس عاملی برای تقویت روابط کشورهاست

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لباس را سمبل هویت کشورها عنوان کرد و گفت:‌ حوزه مد و لباس عامل مهمی در تقویت روابط و تعامل بین کشورها محسوب می‌شود.

سید عباس صالحی عصر دوشنبه با حضور در محل برپایی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در بوستان گفتگو، از بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی و هنری بازدید و با توضیحات ارائه شده سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور و رئیس این دوره جشنواره ، در جریان روند برگزاری این رویداد قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این بازدید سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی،‌پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدعلی کیانی دبیر بخش بین‌الملل نهمین جشنواره مد و لباس فجر همراهی کردند.

تقویت روابط کشورها با مد و لباس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت: حوزه مد و لباس یکی از حوزه های مهم است که می تواند ارتباط بین کشورهای را تقویت کند زیرا لباس سمبل هویت کشورها است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد: حضور کشورهای مختلف در این رویداد بتواند فضایی برای نزدیکی روابط بین فرهنگ ها و کشورها باشد.

دست در دست هم برای برداشتن گامهای رو به جلو

به گفته صالحی، این آغاز راه است که باید دست در دست هم آن را تقویت و با استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندیها گامهای اساسی و رو به جلو برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در حوزه طراحی مد و لباس، اتفاقاتی نو و درخور توجه رخ داده است که این مهم نشانگر رشد و پیشرفت این حوزه را نشان می دهد که باید با قدرت به راه خود ادامه دهد.
صالحی، گفت: حرکت‌های اتفاق افتاده در حوزه مد و لباس مبین این است که اقدامات ارزشمندی برای توجه به تولید ملی در این حوزه رقم خورده است.

آثار ارائه شده در این دوره جشنواره مد و لباس ستودنی است

حوزه مدولباس عاملی برای تقویت روابط کشورهاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز نیازمند تقویت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم هرچند که به مدد تلاش‌های فعالان حوزه مد و لباس، نتیجه زحمات و حرکت‌های انجام گرفته در این عرصه مبین این است که اقدامات ارزشمندی برای توجه به تولید ملی رقم خورده است و در حوزه طراحی مد و لباس، اتفاقاتی نو و درخور توجه رخ داده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه بسیاری از آثار عرضه شده در این دوره از جشنواره با تکیه بر مواد اولیه، پنبه، نخ و پارچه ایرانی تولید شده‌اند که ستودنی بود، ابراز امیدواری کرد: در آینده به بهترین شکل کمی و کیفی در زمینه طراحی و تولید محصولات در عرصه مد و لباس گام برداریم.

تاکید بر اقتصاد حوزه مدولباس

حوزه مدولباس عاملی برای تقویت روابط کشورهاست

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در حاشیه این بازدید با اشاره به حضور فعالان حوزه پوشاک خارجی در این رویداد، گفت: بخش کارگاه های دوخت لباس های سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفت و افراد زیادی در این فضا توانستند با شیوه دوخت لباس ها آشنا شوند.

سیده مرضیه شفاپور با تاکید بر اقتصاد این حوزه، گفت: تلاش های زیادی انجام شد تا بتوانیم تولید کنندگان و طراحان را به یکدیگر نزدیک کنیم و موانع پیش رو را برای ارتباط بخش های وابسته به یکدیگر برداریم.

وی راه اندازی پاویون بخش رسانه را یکی از رویکردهای جدید این رویداد معرفی کرد و افزود: تعامل خوبی با رسانه ها در این روزها وجود داشت و تلاش کردیم تا ارتباط مردم با این رویداد گسترده شود.

طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف و حجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات ازجمله بخش‌های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و همچنین بخش بین‌الملل ازجمله بخش‌های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.

همکاری ۱۱ کشور با بخش بین الملل جشنواره مد ولباس فجر

دبیر بخش بین‌الملل نهمین جشنواره مد و لباس فجر، نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا، گفت: ۱۱ کشور با بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر همکاری و حضور دارند.

محمدعلی کیانی با اشاره به جزئیات حضور ۱۱ کشور خارجی در بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی مدو لباس فجر، افزود: امسال بخش بین‌الملل جشنواره با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شده است و پس از رایزنی‌های انجام شده، ۱۱ کشور شامل افغانستان، اندونزی، آذربایجان، عراق، ترکیه، ایتالیا، رومانی، بنگلادش، هندوستان، قزاقستان و کره جنوبی در این دوره از جشنواره حضور پیدا کردند.

وی درباره برنامه‌های جانبی این بخش نیز اظهار داشت: در این دوره سلسله نشست‌های تخصصی همچون نقش فناوری های نوین در حوزه مد و لباس با حضور اساتیدی همچون امیرحسین اسعدی؛ مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی برگزار می شود. امسال بخش بین‌الملل در کنار بدنه اصلی جشنواره مد و لباس فجر و در یک محل مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود و این امکان به خوبی فراهم شده تا کلیه علاقمندان، طراحان و تولیدکنندگان امکان بهره بردن از این بخش را داشته باشند.

کیانی، جشنواره مد و لباس فجر را گامی مهم در راستای تعامل فرهنگی خواند و گفت: به طور حتم این رویداد اقدام مهمی در راستای شناساندن استعدادهای هنری ایران به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مهمی را در تعاملات فرهنگی ایفاء کند.

دبیر بخش بین‌الملل نهمین جشنواره مد و لباس فجر، همچنین جشنواره مد و لباس فجر را عامل مهمی در تعریف فرهنگ پوشش به شکل درست در جامعه دانست و گفت: با یک نگاه ساده به سطح اجتماع می‌توان دریافت که چقدر عوامل هنری به واسطه جشنواره مد و لباس فجر در لباس و پوشش مردم وارد شده است و برخلاف دهه‌های گذشته رنگ، ارزش و قابلیت خود را به دست آورده است.

نهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در یک نگاه

نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه «فر گلستان» با حضور فعالان حوزه مد و لباس در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

در این دوره، بالغ بر هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

حوزه مدولباس عاملی برای تقویت روابط کشورهاست

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها نیز به میزبانی بوستان گفتگو برگزار شده است که بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش در آمده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۴ بهمن ماه با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا فردا ۲۹ بهمن ماه در همین مکان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟