ارتش؛ بررسی مشکلات آمریکا از منظر نامزدهای انتخابات 2020


در میان نامزد‌های دموکرات درباره کاهش دادن یا ندادن اعزام نظامیان آمریکایی به کشور‌های خارجی از قبیل افغانستان، عراق و سوریه اختلافات زیادی وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎‎‎، پایگاه اینترنتی نشریه پلیتیکو در مقاله‌ای به بررسی مسائل مهمی پرداخته است که در انتخابات داخلی حزب دموکرات آمریکا برای تعیین نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی ایفا می‌کند. این مسائل عبارتند از:
ارتش
بودجه دفاعی
دونالد ترامپ در حالی برنده انتخابات ریاست جمهوری شد که قول داده بود بعد از سال‌ها کاهش بودجه نظامی و نشانه‌های ناشی از افزایش فشار‌ها روی ارتش، ”نیرو‌های مسلح آمریکا را بازسازی“ کند. بر اساس توافقی دو ساله که در سال ۲۰۱۸ با کنگره به دست آمد و از حمایت اعضای هر دو حزب نیز برخوردار بود بودجه پنتاگون به ۷۱۶ میلیارد دلار افزایش یافت.
در اوایل سال ۲۰۱۹ دولت ترامپ با پیشنهاد بودجه جدید ۷۵۰ میلیارد دلاری برای پنتاگون برای سال مالی بعد، در مسیر وعده داده شده جلو رفت. البته برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد ترامپ درباره هزینه‌های دیوانه وار پنتاگون تردید‌هایی پیدا کرده است. این درخواست جدید ترامپ در کنگره در دست بررسی است و از آنجایی که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند تمایل کمتری برای همکاری کامل در این زمینه وجود خواهد داشت.
بعد از اینکه دولت ترامپ حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه‌های تصویب شده پنتاگون را برای تامین هزینه ساخت دیوار در مرز مکزیک اختصاص داد، برخی رهبران دموکرات، کاخ سفید را به دروغگویی در زمینه بودجه متهم می‌کنند.
استقرار نیرو در خارج آمریکا
در میان نامزد‌های دموکرات درباره کاهش دادن یا ندادن اعزام نظامیان آمریکایی به کشور‌های خارجی از قبیل افغانستان، عراق و سوریه اختلافات زیادی وجود دارد. نامزد‌های پیشرو در عرصه مخالفت با جنگ اصرار دارند که این جنگ‌ها برنده‌ای ندارد و دخالت آمریکا صرفا به امنیت آمریکا ضربه زده و باعث افزایش تروریسم شده است. آن‌ها خواستار خروج کامل نیرو‌های نظامی آمریکا شده اند و به این طرح نیز رای داده اند.
ولی بعد از اعتراضاتی که به تصمیم چند ماه قبل ترامپ مبنی بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از جنگ با داعش در سوریه صورت گرفت برخی دموکرات‌ها درباره تنها گذاشتن هم پیمانان آمریکا در صحنه نبرد هشدار دادند و به این مسئله اشاره کردند که این تصمیم می‌تواند دستاورد‌هایی نظامی حاصل شده را در معرض خطر قرار می‌دهد و می‌توان نظامیان آمریکایی را در تاریخی دیگر در سال‌های آینده به کشور بازگرداند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند