گام های بلند یک فعال مسجدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی


گام های بلند یک فعال مسجدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

یک بانوی کارآفرین که از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری طلیعه نور جویبار است فعالیت اقتصاد مقاومتی را با توجه به منویات رهبری، در حوزه تولید و جوجه و پرورش طیور آغاز کرده و تاکنون افراد زیادی به واسطه این فعال مسجدی صاحب کسب و کار شدند.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ اقتصاد مقاومتی در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شهریور سال ۱۳۸۹برای نخستین بار، مطرح شد.

معظم له در دیدار با دانشجویان درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند، تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

گام های بلند یک فعال مسجدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

روز ۲۹ بهمن ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، نامگذاری شد.

بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران، تاسیس شده اند که کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی از فعالیت های مهم آنها محسوب می شود و در این راستا کانون فرهنگی هنری طلیعه نور مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حیدرآباد جویبار یکی از آنها به شمار می آید.

سیده رقیه حجازی، عضو این کانون در همایش استانی بانوی فجر که بهمن ماه سال گذشته با محوریت (زن، مسجد، انقلاب) از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برگزار شده بود به عنوان بانوی فعال و کارآفرین، معرفی و تجلیل شد.

«سیده رقیه حجازی» یکی از کارآفرینان مسجدی که توانسته در زمینه تولید جوجه و پرورش طیور ایجا اشتغال کند و موفقیت های خوبی را در این زمنیه کسب کند، امروز (سه شنبه ۲۹ بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: فعالیت اقتصاد مقاومتی را با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، آغاز کردم اما اکنون جهت گسترش آن به هزینه و کمک مالی، نیازمند هستم و این امر، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این عضو فعال کانون فرهنگی هنری طلیعه نور مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حیدرآباد جویبار اظهار کرد: تولید جوجه با دستگاه های جوجه کشی را با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در روستا، شروع کردم و در حال حاضر، ۳۰۰ جوجه غاز و سه دستگاه جوجه کشی دارم.

گام های بلند یک فعال مسجدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی بیان کرد: با همکاری بسیار شوهرم، حجت‌الاسلام «ذکرالله محمدی فر» که مدیر مسئول این کانون است، نمایندگی فروش دستگاه جوجه کشی را گرفتیم.

این بانوی کارآفرین جویباری ابراز کرد: علاوه بر آموزش چگونگی کار با دستگاه به تعمیرات آن نیز، آشنایی دارم.

وی بیان کرد: علاوه بر شهرستان جویبار به افراد علاقه مند از شهرستان های دیگر نظیر، ساری، قائمشهر، نکا، آمل و بابل، بعد از خرید دستگاه جوجه کشی، خدمات و سرویس دهی، ارایه می شود.

گام های بلند یک فعال مسجدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

این بانوی کارآفرین ابراز کرد: علاوه بر عرضه چهره به چهره به فروش جوجه غاز و ... از طریق فضای مجازی نیز اقدام می کنیم.

وی گفت: تولید جوجه اردک، بوقلمون، بلدرچین و... نیز از تولیدات به شمار می آید که جهت پرورش و بزرگ کردن آنها به یک سالن بزرگ، نیاز است و ساخت این سالن، مبلغ بالایی هزینه دارد.

گام های بلند یک فعال مسجدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

حجازی اظهار کرد: با آموزش تولید جوجه و دستگاه جوجه کشی برای حدود ۳۰۰ نفر، درآمدزایی ایجاد شد و اکنون خودشان، مولد جوجه هستند.

وی بیان کرد: فروش جوجه و پرورش آن برای تولید گوشت یکی دیگر از اهداف ما به شمار می آید که این امر نیز باتوجه به افرایش خوراک ماکیان، مشکل است.

حجازی خطاب به جوانان گفت:جوانان نباید فکر مشغول شدن در یک اداره خصوصی یا دولتی را پس از اتمام تحصیلات در سر پرورش دهند بلکه بایستی از دوران تحصیل به فکر مهارت آموزی و راه اندازی کسب وکاری برای خود باشند و در این راه از شکست های احتمالی ترسی نداشته باشند.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ندبه