کاهش ارزش سهام نیسان به پایین‌ترین میزان طی یک دههٔ گذشته


کاهش ارزش سهام نیسان به پایین‌ترین میزان طی یک دههٔ گذشته

ارزش سهام نیسان با 9.6 درصد کاهش به پایین‌ترین میزان از سال 2009 تاکنون رسیده و حالا سهام این شرکت حتی از سوبارو هم کم‌ارزش‌تر شده است. بعدازاینکه نیسان اعلام کرد چشم‌انداز سود سالانهٔ خود را کاهش داده است، ارزش سهام آن اُفت کرد و به گزارش بلومبرگ، حالا با ارزش کلی 2.17 تریلیون ین … The post کاهش ارزش سهام نیسان به پایین‌ترین میزان طی یک دههٔ...

ارزش سهام نیسان با 9.6 درصد کاهش به پایین‌ترین میزان از سال 2009 تاکنون رسیده و حالا سهام این شرکت حتی از سوبارو هم کم‌ارزش‌تر شده است. بعدازاینکه نیسان اعلام کرد چشم‌انداز سود سالانهٔ خود را کاهش داده است، ارزش سهام آن اُفت کرد و به گزارش بلومبرگ، حالا با ارزش کلی 2.17 تریلیون ین (معادل 19.8 میلیارد دلار)، ارزش نیسان در بین خودروسازان ژاپنی کاهش یافته و در پس سوبارو، سوزوکی، هوندا و تویوتا قرار گرفته است.

کاهش ارزش سهام نیسان به پایین‌ترین میزان طی یک دههٔ گذشته

در سال 2018 ارزش سهام نیسان کاهشی 22 درصدی و در سال 2019 کاهش 28 درصدی را تجربه کرد و از آغاز امسال تاکنون نیز ارزش سهام آن 19 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که این شرکت ژاپنی از کاهش فروش در بازارهای کلیدی مثل ایالات‌متحده، ژاپن و اروپا رنج می‌برد و هم‌زمان با مسائل مربوط به دستگیری رئیس سابق خود، «کارلوس گوسن» هم دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ بنابراین درحالی‌که نیسان قبلاً سود عملیاتی خود را 150 میلیارد ین (معادل 1.36 میلیارد دلار) تخمین زده بود، این پیش‌بینی را به 85 میلیارد ین (معادل 774 میلیون دلار) کاهش داده است.

کاهش ارزش سهام نیسان به پایین‌ترین میزان طی یک دههٔ گذشته

رنو هم که 43 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد و به سود سهام آن وابسته است، در سال 2019 متحمل ضرر شد اما قیمت سهام آن تقریباً بدون تغییر بود. نیسان اما با برنامه‌ریزی برای حذف 12,500 شغل در سراسر جهان، قصد دارد بودجهٔ لازم برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید که برای رقابت در زمینهٔ رانندگی خودکار و خودروهای الکتریکی لازم هستند را تأمین کند.

مدیرعامل نیسان «ماکوتو یوچیدا» در یک کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفته است:

متأسفانه عملکرد کسب‌وکار ما از آنچه پیش‌بینی کرده بودیم بدتر شده است و امکان سرمایه‌گذاری در آینده وجود ندارد

کاهش ارزش سهام نیسان به پایین‌ترین میزان طی یک دههٔ گذشته

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم