رییس فدراسیون نابینایان: در جلسات هیات اجرایی پارالمپیک شرکت نمی‌کنم


رییس فدراسیون نابینایان: در جلسات  هیات اجرایی پارالمپیک شرکت نمی‌کنم

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت: با توجه به تناقض در اجرای سیاست کیفی‌گراییِ کمیته ملی المپیک، از حضور در جلسات هیات اجرایی این کمیته انصراف می‌دهم.

«محمدرضا مظلومی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکید مسوولان و هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک بر این بود که سیاست کیفی‌گرایی این کمیته به بهترین شکل ممکن اجرا شود و در آن خدشه‌ای نیست. اما پس از آنکه تاریخ اعلام حضور فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو به پایان رسید، مسوولان این کمیته در تصمیمی عجیب اعلام کردند که این رشته و بسکتبال با ویلچر به توکیو اعزام می‌شوند. نمی‌دانم پشت این تصمیم چیست اما آنان اعلام می کنند که دستور بوده تا این ۲ تیم را اعزام کنیم. اگر دستور است پس چرا زودتر اعلام نشد؟

وی با بیان اینکه تجدیدنظر در سیاست کیفی‌گرایی دردی از مشکلات فوتبال پنج نفره را حل نخواهد کرد گفت: تیم فوتبال پنج نفره به توکیو ۲۰۲۰ نمی‌رود، زیرا تایلند جایگزین ایران شده است و ما باید منتظر انصراف تیم چین باشیم که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

مظلومی در پایان گفت: زمانی که در هیات اجرایی هستیم، می‌گویند سیاست کیفی‌گرایی بدون خدشه اجرا می‌شود اما چند روز بعد اعلام می‌شود ۲ تیم به توکیو ۲۰۲۰ خواهد رفت. این تصمیم از کجا نشات می‌گیرد، من نمی دانم. به خاطر این دوگانگی دیگر در جلسات شرکت نخواهم کرد و ممکن است استعفا بدهم.

بنا به اعلام مسوولان کمیته ملی پارالمپیک قرار است که تیم‌های بسکتبال با ویلچر و فوتبال پنج نفره به بازی‌های پارالمپیک توکیو اعزام شوند. البته اعزام فوتبال پنج نفره منتفی شده است، چون ایران باید تا ۱۶ بهمن‌ماه برای حضور در توکیو اعلام آمادگی می‌کرد که چنین اقدامی رخ نداده و تایلند جایگزین قطعی ایران است.

اعزام نشدن برخی از ورزشکاران و تیم‌هایی که سهمیه توکیو ۲۰۲۰ را کسب نکردند به خاطر اجرای سیاست کیفی‌گرایی است. سیاستی که بر مبنای آن تنها چهار گروه از ورزشکاران به توکیو می‌روند. سه گروه کسانی هستند که بنا به نتایج و رکورد رقیبان شانس کسب مدال آنان زیاد است و گروه چهارم تیم و ورزشکارانی به شمار می رود که در بازی‌های آسیایی امید نخست کسب مدال هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سیگار آنچلوتی آینده ستاره الجزایر را تهدید می‌کند