علت مصدوم شدن اغلب زنان در چهارشنبه سوری، دیگران هستند


علت مصدوم شدن اغلب زنان در چهارشنبه سوری، دیگران هستند

استاد گروه پرستاری داخلی جراحی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز گفت: با مروری بر آمار، علت آسیب برخی افراد در چهارشنبه سوری، خودشان، و علت آسیب در مورد خانم‌هایی که به عنوان عابر پیاده آسیب دیده بودند، دیگر افراد بودند و بیشتر این آسیب‌ها جنبه شوخی و آزار داشت.

دکتر مژگان بهشید، روز چهارشنبه در پانل علمی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در اورژانس بیمارستان نیکوکاری شاهد مراجعه مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال بودیم که این نشان می‌دهد اقداماتی که باید انجام نمی‌شود.

وی متذکر شد: آسیب‌چشمی یکی از آسیب‌های شایع در حوادث چهارشنبه آخر سال بود، چشم یکی از آسیب‌پذیرترین اعضای صورت است که مشکلات سطحی تا جدی مثل تخلیه چشم را شامل می‌شود و برخی بیماران هم ممکن است در طول زمان دچار مشکل شوند و با احتساب هزینه تحمیلی با فاجعه ملی مواجه هستیم.

وی با اشاره به رنج سنی مراجعان به اورژانس بیمارستان نیکوکاری بر اثر آسیب حوادث چهارشنبه آخر سال، گفت: سال گذشته، پراکندگی مراجعان خیلی متفاوت بود و هر چند تعداد زیادی هفت الی ۲۰ ساله بودند، اما کودکان زیر هفت سال و افراد بالای ۵۰ سال نیز به ما مراجعه می‌کردند و در این میان جنس مذکر آسیب دیدگی بیشتری داشت.

بهشید گفت: تنها با آموزش نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و لازم است ضوابط جدی‌تری در نظر گرفته شده و به تصویب برسد.

وی با تاکید بر ضرورت وضع قوانین بازدارنده و برخورد جدی، خاطرنشان کرد: مراکز خرید جزو مکان‌هایی بودند که بیشترین آسیب در آنجا متوجه افراد شده بود، از این رو به نظر می‌رسد در رابطه با رفتار افراد هم باید کارهایی انجام داده و از رفتن به مراکز خرید تا حد امکان ممانعت شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی تجارب مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال که به بیمارستان نیکوکاری تبریز مراجعه کرده بودند، گفت: در مورد کودکان در بسیاری از موارد والدین از خرید مواد محترقه خودداری کرده و اما کودکان به راحتی توانسته بودند مواد محترقه را از بقالی سر محل و یا از طریق همکلاسی‌ها و یا اماکنی که هیچ ربطی به این کار نداشت، تهیه کنند و این نشان می‌دهد ضوابط لازم در رابطه با فروش مواد خطرناک وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، استاد گروه پرستاری داخلی جراحی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز بیان کرد: مصاحبه‌ها نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان ما به دنبال ماجراجویی و لذت هستند و روش‌های سالم‌تری برای دست یافتن به این لذت وجود دارد.

وی تاکید کرد: خرید و فروش فشفشه باید ممنوع باشد و مواد محترقه نباید به این راحتی در دسترس قرار بگیرد.

وی در ادامه از ارایه سهمیه کارپت توسط مکانیک و صافکارها به افراد متقاضی سازنده بمب دستی نزدیک به چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: اتحادیه اصناف باید تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشد، به عنوان مثال یک بزاز و یا پارچه حق فروش اقلام دیگری را ندارد.

بهشید خاطرنشان کرد: توصیه می‎شود تا تاریخ خرید عید را جلو یا عقب کشیده و در روز چهارشنبه سوری تا حد امکان از منزل خارج نشوند، متاسفانه حیاط خانه‌ها هم در این روز به میدان جنگ تبدیل می‎شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا