یک نفر «هالند» را از برق بگیرد


یک نفر «هالند» را از برق بگیرد

تهران- ایرنا- «ارلینگ هالند» نخستین حضور خود را در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بورسیا دورتموند با تاریخ‌سازی و رکودشکنی پیوند زد.

هالند شب گذشته با دبل خود پیروزی ۲ بر یک دورتموند را مقابل پاری‌سن‌ژرمن رقم زد.

مرد نروژی با گلزنی در این دیدار به سریع‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که موفق به ثبت ۱۰ گل در این تورنمنت می‌شود.

هالند که ژانویه از سالزبورگ اتریش راهی دورتموند در بوندسلیگا شد، نخستین حضور خود را با پیراهن تیم آلمانی در لیگ قهرمانان تجربه کرد و در نیمه دوم دیدار رفت مرحله یک هشتم با ۲ گل پیروزی را برای تیم جدیدش به ارمغان آورد.

مهاجم مستعد زنبورها با دبل شگفت‌انگیز شب گذشته خود که در هشت دقیقه به ثمر نشست، آمار کلی گل‌های خود را در هفت حضور در لیگ قهرمانان به ۱۰ گل رساند و بدین ترتیب به سریع‌ترین بازیکنی تبدیل شد که موفق به رسیدن به این تعداد گل می‌شود؛ در واقع هالند این کار را چهار بازی زودتر از هر بازیکن دیگری انجام داده است.

یک نفر «هالند» را از برق بگیرد

هالند که ۱۹ سال و ۲۱۲ روز سن دارد، پس از «کیلین امباپه» دومین بازیکن جوان تاریخ لیگ قهرمانان است که به رکورد ۱۰ گل دست پیدا می‌کند؛ ستاره تیم ملی فرانسه در حالی که تنها ۱۸ سال و ۳۶۰ روز سن داشت، موفق به ثبت این رکورد شد.

هالند که تابستان سال جاری پیشنهاد پیوستن به منچستریونایتد را رد کرد در هفت بازی خود برای دورتموند در تمایم رقابت‌ها ۱۱ گل به ثمر رسانده است؛ تاکنون هیچ بازیکنی در بوندسلیگا موفق به دستیابی به چنین رکوردی نشده است.

علاوه بر این، ستاره نروژی در ادامه فصل شگفت انگیز خود به نخستین بازیکن باشگاه دورتموند بدل شد که در نخستین بازی خود در بوندسلیگا، لیگ قهرمانان و جام حذفی آلمان موفق به گلزنی می‌شود.

او در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان برای سالزبورگ در دیدار برابر خنک هت‌تریک کرد و به نخستین نوجوانی بدل شد که در نخستین تجربه خود در لیگ قهرمانان بیش از یک بار موفق به گلزنی می‌شود؛ پیش از این، «وین رونی» در سال ۲۰۱۴ به این دستاورد رسیده بود.

ادامه گلزنی وی در دیدار برابر لیورپول و ناپولی آمار گل‌های وی را به عدد هفت رساند؛ رکوردی چشمگیر برای بازیکنی نوجوان که تنها در چهار بازی رقم خورد و به سرعت از رکورد پیشینی که توسط «رائول» و امباپه به جای مانده بود (۶ گل) پیشی گرفت.

هالند در دیدار برابر خنک در ۲۷ نوامبر، بعد از «الساندرو دل پیرو» و «دیگو کاستا» به سومین بازیکنی تبدیل شد که در پنج بازی نخست خود در لگی قهرمانان نوفق به گلزنی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی