انتخابات در شهرستان‌های خراسان رضوی


انتخابات در شهرستان‌های خراسان رضوی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری هم اکنون در شهرستان‌های استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان خراسان رضوی آغاز شده است.

30 تذکر و تشکیل 3 پرونده برای هواداران و نامزدهای متخلف در حوزه انتخابی کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تاکنون به هواداران و نامزدهای متخلف انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ بیش از 30 مورد در موارد مختلف تذکر داده شده و 3 مورد پرونده برای نامزدهای متخلف تشکیل شده است.

غلامرضا طالعی ادامه داد: از ابتدای امروز تمامی عوامل اطلاعاتی در همه شعبات اخذ رأی و سطح شهر حضور دارند و تمامی فعالیت‎ها و تحرکات انتخاباتی به صورت دقیق رصد می‎شود و با کسانی که بخواهند به خرید و فروش رأی و اقدام به آوردن افرادی به صورت اتوبوسی برای رأی دادن کنند، برخورد قانونی می‎شود.

رئیس حوزه انتخابی شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ همچنین گفت: تاکنون در کل حوزه 40 هزار و 443 رأی داده شده که بیشترین آمار ماخوذه با 17 هزار و 563 رأی مربوط به شهرستان کاشمر است.

مسلم ساقی بیان کرد: بیشترین میانگین سنی مربوط به سن 35 تا 45 سال با 8 هزار و 742 رأی بوده و همچنین 32 رأی از افراد بالای 95 سال بوده است، تاکنون 20 هزار و 505 نفر مرد و 20 هزار و 780 زن به پای صندوق‎های رأی رفته‎اند.

رقابت 4 نامزد برای تصاحب یک کرسی در حوزه انتخابی خواف و رشتخوار

رئیس مرکز حوزه انتخابی خواف و رشتخوار نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات، 133 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

حسین سنجرانی افزود: از ۸۶ شعبه اخذ رأی در خواف 60 صندوق ثابت و 26 صندوق سیار و از 47 شعبه در رشتخوار 28 صندوق ثابت و 19 شعبه سیار هستند.

وی همچنین جمعیت کل آمار واجدین شرایط رای دادن در خواف و رشتخوار را حدود 130 هزار نفر و آمار رای اولی‎ها در خواف را 6 هزار و 702 نفر و در رشتخوار دو هزار و 750 نفر اعلام نمود.

فرماندار خواف یادآور شد: پس از اینکه 58 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خواف و رشتخوار ثبت‌نام کردند، 31 نفر از سوی شورای نگهبان تایید شدند و اکنون پس از اینکه تعدادی از نامزدها انصراف دادند، فقط 4 نفر در صحنه رقابت انتخاباتی حضور دارند.

۲۷۱ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابی تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد

رئیس حوزه انتخابی تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد نیز مطرح کرد: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری بالغ بر ۶ هزار نفر در قالب ۲۷۱ شعبه اخذ رای کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

مرتضی حمیدی افزود: این دوره از انتخابات در شهرستان تربت‌جام ۱۴۳ هزار نفر، تایباد ۷۵ هزار نفر، باخرز ۳۵ هزار نفر و صالح‌آباد ۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی بیان کرد: در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بالغ بر ۱۸ هزار رای اولی از حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد واجد شرایط رأی دادن هستند.

حمیدی تصریح کرد: در زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کم‌ترین تخلفات در این حوزه مشاهده شد، تنها چند مورد نصب پوستر بر روی دیوارها و ستون‎های برق در سطح حوزه انتخابی بود که با تذکر رفع شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شعب اخذ رای در مدارس مستقر شده بنا به سفارش وزارت بهداشت مایع ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا توزیع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چشم‌انداز صنعت گردشگری در سال 2022