تظاهرات ضد دولتی در لیل فرانسه


تظاهرات ضد دولتی در لیل فرانسه

خبرگزاری آریا- معترضان فرانسوی روز شنبه در منطقه تورکوان در شهر لیل در شمال فرانسه به خیابان آمدند.

تظاهرات ضد دولتی در لیل فرانسه
خبرگزاری آریا- معترضان فرانسوی روز شنبه در منطقه تورکوان در شهر لیل در شمال فرانسه به خیابان آمدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، معترضان فرانسوی روز شنبه در هفته شصت و هفتم جنبش ضدسرمایه داری در منطقه تورکوان در شهر لیل در شمال فرانسه به خیابان آمدند.
تصاویری از راهپیمایی معترضان در منطقه تورکوان لیل در توئیتر در صفحه @facuvillier منتشر شد. معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه قرار است روز شنبه در شهر‌های مختلف راهپیمایی کنند.
پلیس فرانسه برای پراکنده کردن معترضان در شهر لیل از گاز اشک آور استفاده کرد. جاناتان مودب @MoadabJ خبرنگار شبکه تلویزیونی راشاتودی تصاویری را از تظاهرات و شلیک گاز اشک آور در شهر لیل منتشر کرد.
مکرون در نمایشگاه کشاورزی با اعتراض رو به رو شد
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه هنگام افتتاح نمایشگاه کشاورزی در پاریس با اعتراض مخالفان ضد نظام سرمایه داری رو به رو شد.
بر اساس تصویری که خبرگزاری اسپوتنیک @sputnik_fr منتشر کرد معترضان فرانسوی با نصب پلاکاردی توقف اجرای توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و کانادا موسم به سیتا CETA را خواستار شدند. همچنین بر اساس ویدئویی که در صفحه @RemyBuisine منتشر شد، اریک دروئه از شخصیت‌های جنبش اعتراضی جلیقه زرد‌ها که همراه با آن‌ها تلاش می‌کرد خود را به امانوئل مکرون نزدیک کند، به دست ماموران پلیس از سالن نمایشگاه کشاورزی به بیرون رانده شد.
تصاویر این اعتراضات در بین کاربران فرانسوی بازتاب گسترده داشت و سبب شد نمایشگاه کشاورزی به هشتگ نخست توئیتر در فرانسه تبدیل شود. رئیس جمهور فرانسه در ماه‌های اخیر با جنبش ضد نظام سرمایه داری و همچنین مخالفت با اصلاحات نظام سرمایه داری رو به رو است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی