کلاس دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد اسلامی و مهدکودک‎ های یزد تعطیل شد


کلاس دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد اسلامی و مهدکودک‎ های یزد تعطیل شد

یزد- ایرنا - کلاس‌های درس دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد اسلامی ،مهدکودک‌ها و مراکز توانبخشی بهزیستی استان در چارچوب تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از بیماری تنفسی کرونا از ظهر روز یکشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

این تصمیم با هدف رفع نگرانی و دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌های آنان و نیز برای حفظ سلامتی کودکان اتخاذ شده است.

تعطیلی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی یزد

همچنین تمام مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی یزد برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از فردا( دوشنبه ) تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد.

روابط عمومی بهزیستی استان در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به تصمیم کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار بهزیستی و به منظور آمادگی و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی این نهاد تعطیل است.

تعداد مهدهای کودک استان یزد ۳۰۰ باب است که افزون بر ۱۱ هزار کودک در این مهدها نگهداری می شوند.

همچنین ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی به افراد معلول خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

همچنین کلاس های درس دانشگاه علوم پزشکی یزد تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد و کلاس های دانشگاه یزد تا پایان تعطیلات نوروز سال ۹۹ تطعیل شده است.

تمامی واحدهای آموزش و پرورش یزد هم از امروز تا پایان هفته تعطیل و تعداد دانش آموزان استان هم ۲۶۹ هزار نفر اعلام شد.

در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد آموزش عالی و دانشگاهی استاندر حال تحصیل هستند.

منفی بودن آزمایش های کرونا در یزد

همچنین فوکال پوینت( مرجع پاسخگویی مقررات بهداشتی بین المللی ) عفونت های حاد تنفسی و ویروسی در یزد دیروز به ایرنا گفته بود: چند نفر با علائم سرماخوردگی شدید به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که آزمایش ها نسبت به ویروس کرونا در آنها منفی بود.

دکتر محمدرضا شریفی افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا افراد به ویروس کرونا در استان اندیشیده شد و اطلاع‌رسانی‌ ضروری هم به شهروندان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور قرنطینه و مراقبت از بیماران احتمالی، بیمارستان شهید صدوقی یزد برای این منظور در نظر گرفته شد.

ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

مشخص کردن مولفه‌های انتقال این بیماری تنفسی، کلید تبیین موثرترین روش‌ها برای محافظت از افراد و توقف همه‌گیری آن است، در نبود اطلاعات دقیق و معتبر، شناخت فعلی در مورد چگونگی انتشار ویروس کووید-۱۹ (کرونا) عمدتا بر پایه آن چیزی است که در مورد کرونا ویروس‌های مشابه می‌دانیم.

ناقل‌های بی‌جان

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

این ویروس همچنین هزاران نفر را در ۲۷ کشور دیگر مبتلا کرده است، تاکنون ۱۴ نفر در خارج از چین جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند