نتایج نهایی انتخابات و گرایش منتخبان سیستان و بلوچستان


نتایج نهایی انتخابات و گرایش منتخبان سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان نتایج نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را اعلام کرد.

علی زینی‌وند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج انتخابات حوزه های ۶ گانه سیستان و بلوچستان به تفکیک اظهار داشت: در حوزه انتخابیه زاهدان از مجموع ۱۷۵ هزار و ۶۲ رای ماخوذه حسینعلی شهریاری با ۶۵ هزار و ۴۲ رای و فداحسین مالکی با ۶۳ هزار و ۲۷۷ رای حائز اکثریت آرا شدند و به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و بخش مرکزی نیکشهر از مجموع ۲۰۰ هزار و ۲۵۵ رای ماخوذه معین الدین سعیدی با ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای حائز اکثریت آرا شد و به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، فنوج و بخش‌های بنت، لاشار، آهوران و آشار از مجموع ۲۲۸ هزار و ۹۷۶ رای ماخوذه عبدالناصر درخشان با ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای بیشترین آرا را بدست آورد و به عنوان متخب مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران و مهرستان از مجموع ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ رای ماخوذه ملک فاضلی با ۴۳ هزار و ۵۳۰ رای حائز اکثریت آرا و از سوی مردم این حوزه به عنوان نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی تعیین شد.

زینی وند ادامه داد: در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین زاهدان از مجموع ۸۷ هزار و ۸۸۲ رای ماخوذه اسماعیل حسین‌زهی با ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای حائز بیشترین آرا شد و به عنوان منتخب مردم این حوزه برای مجلس یازدهم شورای اسلامی تعیین شد.

وی گفت: در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از مجموع ۱۶۶ هزار و ۴۶۲ رای ماخوذه محمد سرگزی با ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای و حبیب‌الله دهمرده با ۶۴ هزار و۳۱۴ رای حائز اکثریت آراء شدند و به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۸ هزارو ۲۲۲ کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور دارای ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۶۲ کاندیدا در ۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان برای بدست آوردن هشت کرسی یازدهمین مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

نتایج نهایی انتخابات و گرایش منتخبان سیستان و بلوچستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید رضوی متاسفانه