تفکیک پسماند پایتخت به خاطر کرونا متوقف شود


تفکیک پسماند پایتخت به خاطر کرونا متوقف شود

تهران- رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مدیران اجرایی و پیمانکاران شهرداری با احتمال شیوع ویروس کرونا و انتقال سرعت بالای آن، تفکیک پسماندها را متوقف کنند.

فاطمه اکبرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جداسازی پسماندها در این شرایط که افراد اجرایی آن اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند خطرناک است و باید پیمانکاران فعلا جلوی این اقدام را بگیرند.

وی افزود: در پسماندها، لوازم بهداشتی استفاده شده از جمله ماسک، دستکش و سایر موارد وجود دارد که احتمال ویروس کرونا در آن است از این رو مخازن و سطح های زباله در سطح شهر باید شستشو شود و کسانی که با این شغل در ارتباط مستقیم هستند باید با رعایت بهداشت فردی مراقب این بیماری باشند.

رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: زباله گردها نیز باید در این شرایط نسبت به وضعیت سلامتی خود حساس باشند.

وی از تشدید نظارت ها بر پسماندهای بیمارستانی نیز خبر داد و گفت: این بازدیدها جزو برنامه کاری این نهاد بوده است که در شرایط کنونی ویروس کرونا این وضعیت تشدید شده است.

اکبرپور تاکید کرد: امکان سنجش ویروس در زباله ها بسیار سخت است با این اوصاف اقداماتی برای ضدعفونی کردن پسماندها در مراکز بیمارستانی صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بازدید ها نشان می دهد که حساسیت مراکز بیمارستانی در این زمینه تشدید یافته است و خوشبختانه بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه توجه ویژه ای داشته اند.

رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: با همه این حساسیت ها باید کارگران مسائل بهداشتی را رعایت کنند و خودروهای حمل و نقل پسماند ضدعفونی شوند.

طبق اظهارات وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟