اقدام استانداری آذربایجان‌غربی در بیمه کردن اماکن روستایی قابل تقدیر است


اقدام استانداری آذربایجان‌غربی در بیمه کردن اماکن روستایی قابل تقدیر است

ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدام استانداری آذربایجان‌غربی در بیمه کردن اماکن روستایی به ویژه در 20 کیلومتر نوار مرزی قابل تقدیر است زیرا این کار بسیار خردمندانه بوده و باید سایر استان‌ها از این کار الگوبرداری کنند.

کریم یاوری عصر روز سه‌شنبه در دیدار با «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی ضمن ابلاغ پیام همدردی وزیر به مردم زلزله‌زده شمال استان، از آمادگی برای تامین نیازهای فوری و زیرساختی این مناطق خبر داد.
وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های تابعه برای تامین اقلام زیستی و نیازهای زیرساختی از جمله مصالح ساختمانی آمادگی کامل دارد.
وی افزود: بنده به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای نقش‌آفرینی جدی در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده به استان سفر کرده‌ام و فردا عازم منطقه خواهم شد.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان شمال استان، بیان کرد: اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی از محل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان بیمه حوادث شده‌است.
شهریاری گفت: اگر چه خوشبختانه در این زمین‌لرزه‌ها خسارت جانی نداشتیم اما خسارت زیادی به ابنیه و احشام روستائیان وارد شد.
وی با بیان اینکه اقدامات امدادی از قبیل توزیع چادر، پتو و وسائل گرمایشی و اسکان اضطراری در مراحل نهایی قرار دارد، افزود: همه تلاش‌ها از سوی مسوولان و مردم برای کاستن آلام زلزله‌زدگان بسیج شده است و امیدواریم تا شهریور سال آینده بازسازی خانه‌های تخریب شده و خسارت‌دیده به اتمام برسد.
وی ادامه داد: با جبران خسارتی که از سوی بیمه انجام می‌گیرد و وام چهار درصد بازسازی و کمک‌هایی که نهادهای مختلف در خصوص تامین مصالح انجام می‌دهند، امیدواریم در نیمه اول سال آینده احداث واحدهای جدید تمام شود.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای اینکه اماکن روستایی در سراسر کشور در برابر حوادث بیمه شوند، پیشنهاد بیمه مشارکتی با آورده اندک روستائیان را ارائه داده‌ایم تا هفت میلیون واحد مسکونی روستایی که هر سال بر اثر حوادث گوناگون دچار خسارت می‌شود، بیمه شده و مردم کمتر دچار خسران شوند.
به گزارش ایرنا ۲ زمین‌لرزه با قدرت نسبتا شدید طی روز یکشنبه منطقه قطور خوی را لرزاند که در نتیجه آن، چهار هزار واحد مسکونی خسارت دید و ۱۰۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۰ نفر بستری شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد