دمای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد


دمای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: یک سامانه ضعیف بارشی در استان وجود دارد و دمای هوای استان با خروج این سامانه از فردا، پنجشنبه با کاهش سه تا چهار درجه‌ای همراه خواهد بود.

مهدی کریمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: نواحی جنوبی استان در این مدت شاهد بارش پراکنده بود اما در مرکز و شمال استان به جز نقاط مرتفع بارشی گزارش نشد و در نقاط مرتفع نیز بارش‌ها به صورت پراکنده بود.

وی اظهار کرد: این سامانه عصر روز چهارشنبه از استان خارج می شود و به دنبال آن افت دما در اغلب نقاط استان از روز پنجشنبه رخ می‌دهد.

«کریمی» با بیان اینکه تا روز شنبه آینده هوای استان بدون پدیده و آرام خواهد بود، بیان کرد: از روز شنبه با ورود یک سامانه بارشی جدید دوباره برف و باران استان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز اظهار داشت: شهرستان ارومیه دمایی بین سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر و ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر داشت و چالدران با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های سردسیر کشور است که سالانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های آن به ثبت می‌رسد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فواره در فرود