ترکیه تمام تمهیدات لازم برای مبارزه موثر با ویروس کرونا را اندیشیده و پیاده کرده است


ترکیه یک طرح عملیاتی ویژه ای علیه ویروس کووید-19 تهیه کرده و در حال اجرا کردن ان است.

ترکیه به رغم عدم مشاهده شدن بیماری ناشی از نوه جدید ویروس کرونا در این کشور، یک طرح عملیاتی ویژه ای علیه ویروس کووید-19 تهیه کرده و در حال اجرا کردن ان است.

ترکیه، یکی از کشورهایی است که به محض مشاهده شدن بیماری ناشی از نوع جدید ویروس کرونا در چین وارد عمل شده و تشکیلات بهداشتی و درمانی خود را در راستای مقابله با این بیماری همسو کرده است.

"راهنمای بیماریهای 2019-nCoV" توسط هیئت علمی وزارت بهداشت تهیه و در تاریخ 14 ژانویه منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

با ظهور ویروس در روز 21 ژانویه در چین، تیم هایی از اداره کل مرزها و بهداشت سواحل ترکیه، به شرکت های هواپیمایی و شرکت های حمل و نقل زمینی در کشورهشدار دادند تا تمامی اقدامات لازم را در قبال کشورهای آلوده و بخصوص چین انجام دهند.

جلسه هیئت علمی با دانشگاهیان با تجربه در تاریخ 22 ژانویه برگزار شد. در همان روز پروازهای ووهان - استانبول که توسط یک شرکت هواپیمایی چینی انجام می شد متوقف شد.

در تاریخ اول فوریه هواپیمای نظامی ترک که برای آوردن شهروندان ترکیه به ووهان چین رفته بود ، با 42 نفر به کشور بازگشت.

از 5 فوریه ، همه پروازها از و به چین متوقف شد.

با مشاهده ویروس در ایران ، دروازه های مرزی بین دو کشور از 23 فوریه بسته شد. بعداً محدودیت هایی برای حمل و نقل هوایی اعمال شد. دیروز شهروندان ترکیه از این کشور منتقل شدند.

در این زمینه کلیه خدمات درمانی اطلاع رسانی شده و آمادگی های لازم انجام شده است. اقدامات لازم در بیمارستان ها انجام شده و بیمارستان های مرجع نیز تعیین شده اند.

در این بیمارستان ها اتاق ها جداسازی شده است.

داروهای ضد ویروسی به اندازه کافی تولید شده و انبارها پر شده اند.

برای محافظت در برابر بیماری ویروس کرونا، ماسک و تجهیزات پزشکی و لباس برای پرسنل پزشکی تهیه شده است.

کیت تشخیصی بومی برای Kovid-19 به صورت انبوه ساخته شده که تشخیص نتایج را بین 90 تا 120 دقیقه امکان پذیر می کند.

کووید-19 نخستین بار در تاریخ 12 دسامبر 2019 در شهر ووهان چین شناسایی شده و بیش از 80 هزار نفر در سراسر جهان را مبتلا ساخته است. شمار قربانیان این ویروس نیز براساس اخبار رسمی کشورها تاکنون به 2700 نفر رسیده است.

- ویروس کرونا

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟