ترس از کرونا، اهدای خون را در همدان کاهش داد


ترس از کرونا، اهدای خون را در همدان کاهش داد

همدان- ایرنا- مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: ترس از ابتلا به ویروس کرونا میزان مراجعه به مرکز اهدای خون و خونگیری را در این استان کاهش داد.

فاطمه یادگاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیشتر به صورت روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر به مرکز انتقال خون مراجعه می کردند که این آمار در ۲ هفته گذشته به نصف کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور پرتعداد مراجعان در این محل برخی بر این باروند حضور در این مرکز موجب ابتلای آنها به ویروس کرونا می شود بنابراین از حضور در محل های پرتجمع از جمله انتقال خون پرهیز می کنند.

مسوول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون همدان بیان کرد: هم اینک با توجه به کاهش اهدای خون در تامین پلاکت با مشکل مواجه شده و در این راستا فراخوان هایی برای حضور اهدا کنندگان به صورت تلفی و پیامکی داده شده است.

یادگاری ادامه داد: هم اینک از ذخیره هفته های گذشته استفاده کرده و مشکل چندانی نداریم اما در صورت تداوم این رویه در هفته های آتی در تامین نیاز خونی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: با این وجود انتقال خون همدان در تلاش است نیاز خونی بیمارستان ها را به موقع و بدون کم و کاست تامین کند.

۴۰۰ تخت در بیمارستان های بعثت و سینای همدان برای خدمات دهی پزشکی به مبتلایان احتمالی کرونا پیش بینی شده و تاکنون این ویروس در همدان یک قربانی گرفته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زمینه برای استقبال از مسافران نوروزی تویسرکان مهیّا شود