99 دستگاه آبشخوار فلزی در اختیار بهره‌برداران مراتع زنجان قرار گرفت


99 دستگاه آبشخوار فلزی در اختیار بهره‌برداران مراتع زنجان قرار گرفت

زنجان- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سال جاری در مجموع 99 دستگاه آبشخوار فلزی با یک هزار و 485 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، تهیه و جهت استفاده در مراتع در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.

جلیل سلطان‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی اقدامات این معاونت در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: ۱۳۰ هکتار از اراضی استان زنجان بذرپاشی و تبدیل دیمزار نیز در ۲۸۰ هکتار از اراضی این استان عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح حفاظت و قُرق در ۸۹۹ هکتار و کپه‌کاری در ۷۶۹ هکتار از اراضی نیز بخش دیگری از اقدامات است.

سلطان‌نژاد گفت: هدف از اجرای عملیات طرح بذرپاشی و کپه‌کاری در سطح مراتع استان، افزایش تولید علوفه و حفاظت از خاک است.

وی افزود: سال گذشته نیز یک هزار و ۲۸ هکتار کپه‌کاری و ۲۰۰ هکتار بذرپاشی در اراضی شناسایی‌شده استان زنجان صورت گرفته بود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ۳۶۸ هکتار از اراضی در این بازه زمانی، کودپاشی شده و یک دهنه چشمه هم با ۶۰ میلیون ریال اعتبار، مرمت شده است.

وی، آمار مراقبت و آبیاری در سال جاری را ۱۰ هکتار خواند و اظهار داشت: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش مرتع در سال جاری ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال است.

سلطان‌نژاد با اشاره به اقدامات بخش جنگل در استان زنجان، خاطرنشان کرد: توسعه جنگل با نهال به میزان ۱۱۰ هکتار و با اعتبار پنج هزار و ۳۰۰ میلیون ریال نیز طی سال جاری در استان انجام شد.

وی، صندوق توسعه ملی را حامی منابع طبیعی خواند و تصریح کرد: تمام این اقدامات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

به گزارش ایرنا، از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت کل استان زنجان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مربوط به زمین‌های منابع طبیعی بوده و مراتع خوب استان نیز ۲۴۰ هزار هکتار است که پوشش گیاهی بالای ۵۰ درصدی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!