مشارکت جوانان پارسیان در ضدعفونی فضای عمومی شهر


مشارکت جوانان پارسیان در ضدعفونی فضای عمومی شهر

بندرعباس- ایرنا- به دنبال شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط کشور از جمله استان هرمزگان، اقدامات خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته که در یکی از این موارد، شماری از جوانان پارسیان به صورت خودجوش به کمک دستگاه های مسوول در ضدعفونی فضای عمومی شهر آمدند.

این گروه از جوانان با شعار کرونا را با همدلی شکست می دهیم طی روزهای گذشته و در ساعت هایی که تردد در سطح اماکن عمومی کمتر است، اقدام به ضدعفونی خیابان های شهر، عابربانک ها، صندلی پارک ها و دیگر فضاهای عمومی می کنند.

مسوول این گروه جوانان شمار شرکت کنندگان در این اقدام خودجوش را بیش از ۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: همه ما باید در کنار دیگر نیروها جهت قطع زنجیره انتقال کرونا تلاش کنیم زیرا که سلامت هر یک از ما در گرو سلامت دیگری است.

احمد احمدی افزود: این جوانان در قالب گروه‌های۱۰ نفره هر شب به مدت سه ساعت و در زمان کاهش آمد و شد شهروندان و با نظارت دستگاه های مسوول اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی می‌کنند.

شهرستان پارسیان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

پیش از این نیز یک پویش مردمی با عنوان فعلا به هرمزگان سفر نکنید در فضای مجازی این استان راه اندازی شد و بسیاری از مردم و مسوولان به این پویش پیوستند.

ضدعفونی امکان عمومی به صورت مستمر انجام می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان ضمن تشکر از همراهی و همدلی مردم در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: طبق مصوبات شورای سلامت ضدعفونی اماکن عمومی با جدیت و به صورت مستمر در حال انجام است.

دکتر آمنه ماجدی شامگاه یکشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی مکان های ورزشی، پارک ها، فضاهای تفریحی، مهمانسراها و اغذیه فروشی ها در سطح شهر تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: سه اتاقک جهت پیشگیری و جداسازی و راهنمایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان این شهرستان مستقر و کلینیک غربالگری در مرکز خدمات جامع سلامت رازی پارسیان راه اندازی شده است.

ماجدی تصریح کرد: تیم پزشکی مستقر در این مرکز به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است و روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار به صورت تلفنی از این خدمات بهره مند می شوند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری نیروهای امنیتی، انتظامی و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مردم و سمن ها گفت: از مردم تقاضا می شود در خانه ها بمانند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

در حال حاضر ۱۲۱ نفر مشکوک به کرونا در هرمزگان بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در این استان چهار مورد اعلام شده است که سه نفر از آنها از شهروندان قم هستند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حال هر چهار مورد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین