بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز ، کانون همدلی برای بهبودی بیماران کرونا فارس


بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز ، کانون همدلی برای بهبودی بیماران کرونا فارس

شیراز - ایرنا- بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در شیراز که به عنوان مرکز بهداشتی ، درمانی و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا دراستان فارس تعیین شده به کانون همدلی و موانست برای بهبودی بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شده و چراغ مهر در آن فروزان است.

در روزهایی که بسیاری از افراد حتی از خیابان های مجاور این بیمارستان هم عبور نمی‌کنند ، سپید پوشان پزشک و پرستار و کادر بهداشت و درمان در این بیمارستان خود را در معرض خطرات ویروس کرونا قرار می دهند و با روحیه بالا و امید به بهبودی بیماران از هیچ کوششی برای بهبودی مبتلایان دریغ نمی ورزند.

قطعا نام بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در شیراز در تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین به نیکی ثبت خواهد شد ، روزهای پر التهاب همه گیری کرونا در جامعه فروکش خواهد کرد اما نام تلاشگران عرصه خدمت بی منت در این بیمارستان در ردیف خدمتگزاران میهن اسلامی به ثبت خواهد رسید.

طی روزهای گذشته پیام های فراوانی از سوی کاربران فضای مجازی در تقدیر از کادر درمانی و پزشکان و پرستاران بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز در فضای مجازی منتشر شده است ، برخی از شهروندان و همراهان بیماران نیز با مراجعه به پزشکان و پرستاران این بیمارستان مراتب قدردانی خود را ابراز داشته اند.

شیراز ، در سال‌ها و روزهای سخت سیل سال جاری یک بار آزمایش سربلندی را به نیکی داد و سربلند از این آزمون افتخار آفرید ، این بار هم با صحنه های توزیع ماسک رایگان ، ایجاد جایگاهی برای عرضه دستکش یک بار مصرف در برخی معابر ، عرضه مایحتاج عمومی حتی به قمیت ماه‌های قبل یا به قیمت عمده فروشی و در نهایت باز آفرینی صحنه های ایثار و از خودگذشتگی پزشکان ، پرستاران و کادر درمان و بهداشت بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) از این آزمون سرباند بیرون خواهد آمد.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز تحت پایش مستمر و نظارت روزانه تیم نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، اعضای تیم نظارتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت روزانه از بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) بازدید می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه در بازدید از این بیمارستان گفت: تیم نظارتی این معاونت به صورت روزانه با هدف اطمینان از ارائه خدمات درمانی مناسب به مراجعان، از بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) بازدید می کنند.

علی اکبری افزود: در این بازدیدها، بیمارستان از لحاظ شاخص هایی از قبیل دارا بودن اتاق ها و بخش های ایزوله، آموزش به پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان، رعایت پروتکل های تشخیص، درمان و ارجاع بیماران، دارا بودن وسایل حفاظت فردی به میزان کافی، رعایت احتیاطات استاندارد در مواجهه با بیماران مشکوک، دارا بودن سیستم فعال گزارش دهی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز ، کانون همدلی برای بهبودی بیماران کرونا فارس بازدید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمارستان علی اصغر (ع)

وی ضمن تاکید بر مدیریت مناسب خدمات سرپایی در کنترل ویروس کرونا، اظهار کرد: در بحران کرونا به دلیل استرس حاکم در جامعه با حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی مواجهیم که پس از بررسی اولیه شاید تنها بخش بسیار محدودی از این مراجعان نیاز به خدمات بستری پیدا کنند، از این رو مدیریت خدمات سرپایی در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: این امر فشار زیادی را از مجموعه درمانی دانشگاه می کاهد و مراکز درمانی بهتر می توانند خدمات موردنیاز را به بیماران نیازمند به خدمات بستری ارائه کنند.

دکتر اکبری با تاکید بر اینکه مردم با دوری از استرس و اضطراب به بهداشت فردی خود توجه داشته باشند و به طور مرتب شستشوی دست ‌ها را با آب و صابون فراموش نکنند، یادآور شد: وجود استرس در بدن موجب کاهش سطح ایمنی و مقاومت بدن می ‌شود، بنابراین مردم با حفظ خونسردی به توصیه‌ های بهداشتی توجه کنند.

تامین نیروی انسانی و پزشک و پرستار در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ،در پی انتخاب بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به عنوان مرکز بستری و درمان موارد مشکوک و قطعی مبتلا به کووید-۱۹ در شیراز، بیان داشت : این مرکز از نظر نیاز به نیروی انسانی، به صورت ویژه بررسی و از سوی مدیریت منابع انسانی دانشگاه، به سرعت تامین و تقویت شده است.

مهرداد شریفی توضیح داد: بر همین اساس تعداد پزشک عمومی، پرستار، کمک پرستار، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس علوم آزمایشگاهی، کارشناس رادیولوژی و نیروهای داروخانه، پذیرش و خدمات این بیمارستان افزایش یافت.

بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز ، کانون همدلی برای بهبودی بیماران کرونا فارس

دکتر شریفی با اشاره به تامین برخی نیازمندی های نیروی انسانی در سایر واحدهای تشخیصی درمانی کووید-۱۹ در شیراز و شهرستان ها و همچنین پیش بینی و تدابیر صورت پذیرفته برای افزایش نیروی انسانی با توجه به افزایش خدمات به ویژه در حوزه درمان در این ایام، افزود: مجوزهای فصل آتی جذب نیروی انسانی در واحدهای دانشگاه به ستاد وزارت ارسال و رایزنی لازم برای تایید زودتر از موعد انجام شد و همه نیازهای نیروی انسانی فصل بهار به تایید وزارت بهداشت رسید.

وی در ادامه گفت: در همین راستا سامانه برنامه ‌ریزی نیروی انسانی نیز فعال شد و به مسوولان منابع انسانی همه بیمارستان‌ های استان اعلام شد که نیازهای نیروی انسانی را ثبت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش زمان همپوشانی نیروهای طرحی، تسریع در به کارگیری پذیرفته ‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی امسال و مکاتبه با وزارت بهداشت برای دریافت مجوزهای به کارگیری نیروهای شرکتی پرستاری، کمک پرستاری و اداری-پشتیبانی خبر داد و افزود: نیروهای شرکتی به کارگیری شده، پس از اتمام وضعیت کنونی بیماری ویروسی کووید-۱۹، حسب نیاز به سایر واحدهای دانشگاهی منتقل می شوند.

شریفی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت کارکنان به ویژه ارایه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی به موارد مشکوک و قطعی کووید گفت: در این راستا نیز تدابیر و اقدام های متعددی صورت پذیرفته است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

آمار قطعی ابتلا به کرونا در استان فارس ۱۹ نفر و شمار بهبود یافتگان کرونا که از بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) ترخیص شده‌اند ۲ نفر اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان