آسیب پذیری والدین شهدا و جانبازان شیمیایی در برابر کرونا


آسیب پذیری والدین شهدا و جانبازان شیمیایی در برابر کرونا

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به آسیب‌پذیر بودن والدین معظم شهدا و جانبازان شیمیایی در برابر ویروس کرونا، گفت: گیلان 130 جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس دارد.

عبدالله پاکاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: ورود ویروس کرونا به کشور در روزهای اخیر باعث مشکلاتی برای مردم شده، اما بهترین و اصلی‌ترین راه مبارزه با این ویروس پیشگیری است.

وی از تشکیل جلسات مداوم جهت بررسی وضعیت سلامت ایثارگران خبر داد و تصریح کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته پیامک های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به جامعه هدف بنیاد ارسال می شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی و خطر ویروس کرونا برای ریه، اضافه کرد: پیامک های بهداشتی روزانه برای جانبازان شیمیایی استان ارسال می شود.

پاکاری محتوای این پیامک ها را شامل رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از حضور در تجمعات، پیشگیری و مراقبت دانست و متذکر شد: طی روزهای گذشته بسته های بهداشتی شامل ماسک و اسپری ضد عفونی کننده در منازل جانبازان شیمیایی شدید و متوسط توزیع شده است.

وی توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن فضای سازمانی و ادارات را از دیگر اقدامات جهت حفظ سلامتی پرسنل دانست و تصریح کرد: ایثارگران و همکاران بنیاد باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله شست‌وشوی و ضدعفونی مداوم دست‌ها و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات غیرضروری توجه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به آسیب‌پذیر بودن والدین معظم شهدا و بخشی از گروه‌های جانبازی در برابر ویروس کرونا، گفت: بسته های بهداشتی حاوی محلول ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش به ترتیب اولوییت بین والدین شهدای ۳ فرزند شهید، دو فرزند شهید و تک فرزند شهید و جانبازان ۷۰ درصد توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان صابرین رشت جهت مراجعه خانواده های شاهد و ایثارگر استان تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: پزشکان عمومی و متخصص جهت رسیدگی به مراجعه کنندگان حضور مداوم دارند لذا خانواده های شهدا و ایثارگران نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

260 مرکز نیکوکاری در استان گیلان فعالیت دارند