تعطیلی مراکز آموزشی و برنامه های جمعی در کیش تمدید شد


تعطیلی مراکز آموزشی و برنامه های جمعی در کیش تمدید شد

کیش - ایرنا - سخنگوی شورای سلامت کیش از تمدید یک هفته ای کلیه مراکز آموزشی و دانشگاهی و برنامه های جمعی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این جزیره خبر داد.

به گزارش ایرنا دکتر رضانیا روز دوشنبه در دومین نشست خبری شورای سلامت کیش افزود: طبق آخرین مصوبات شورای سلامت این جزیره کلیه مدارس و مراکز علمی و آموزشی دولتی و خصوصی " مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، آموزشگاهها، اماکن خصوصی، مجتمع های تفریحی، جنگ ها و کنسرت ها و مراکز گردشگری همچنان تا روز دوشنبه هفته آینده تعطیل اعلام می شود.
وی همچنین با اشاره به دستور االعملهای شورای سلامت کیش اضافه کرد: کلیه مراکز تجاری و هایپر مارکت ها و مراکز خدماتی موظف به رعایت ساعت کار مصوبه قبلی ( از ۱۰ صبح تا ۱۳/۳۰ و ۱۸ الی ۲۱/۳۰ ) هستند.

رضانیا همچنین تعطیلی کلیه آرایشگاه های مردانه و زنانه، الزام به ضدعفونی کلیه کامیون های حمل کالای مصرفی و تجاری در بندرگاه رعایت نکات بهداشتی در فروشگاههای بزرگ و کوچک و تدابیر ویژه در جایگاههایی بنزین را از تاکیدات و مصوبات دومین نشست شورای سلامت عنوان کرد و بر ضرورت رعایت این نکات برای ایمن سازی محیط شهری تاکید کرد.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت؛ کلیه هواپیماها، کشتی ها و کامیون های حمل بار و وسایل نقلیه عمومی تاکسی ها و مینی بوس ها و مراکز دولتی و بخش خصوصی خدماتی و هایپرها و بطور مستمر ضدعفونی می شود.

ایمنی جزیره کیش در مقابل ویروس کرونا نیازمند همکاری و توجه مردم است

سخنگوی شورای سلامت کیش در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تمامی تدابیر و اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا توسط دستگاههای دولتی و سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده گفت: همکاری مردم در عایت نکات بهداشتی نقشی موثر در عبور از وضعیت فعلی دارد و ماندن در خانه کمک جدی در این زمینه است.

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه هنوز همه افراد جامعه در خصوص ضرورت رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در مقابل ویروس کرونا به باور یکسان نرسیده اند و این موضوع ممکن کار کنترل این بیماری را دشوار کند، از عموم مردم خواست تاجایی که ممکن است در خانه بمانند، نکات بهداشتی را رعایت بکنند و از حضور در دورهمی ها و تجمع در بازارها و اماکن عمومی اجتناب کنند.

دکتر رضانیا در این نشست خبری گفت: بیش از ۸۰درصد مبتلایان به این ویروس بهبود پیدا می کنند و تنها افرادی که مشکل تنفسی حاد دارند بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار می‌گیرند .

رضانیا افزود: تقریبا تمامی استانها با مشکل شیوع ویروس کرونا روبه رو هستند و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی این بیماری بنوعی جهان شمول شده است، لذا هفته های پیش رو ممکن دوران اوج شیوع ویروس کرنا باشد .
کیش نیاز مند تب سنج های لیزری است:

رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در ادامه این نشست، استفاده از تب سنجهای لیزری را یکی از نیازهای پایشی ویروس کرنا در جزیره گردشگری کیش ذکر کرد و افزود: به علت افزایش شدید قیمت این دستگاه و استهلاک سریع آن به جهت استفاده مداوم و کم شدن حساسیت دستگاه از کمک و همراهی خیرین و نیکوکاران جهت تامین دستگاه تب سنج لیزی استقبال می کنیم.

وی افزود: ۲۰ دستگاه تب سنج در سیستم پایش مبادی ورودی کیش هم اکنون درحال استفاده است که به لحاظ کارکرد مداوم کارآیی لازم را ندارد و برای تامین این تجهیزات از خارج کشور اقدام شده است که امیدواریم با پیگیریهای انجام شده تامین شود.

عملیات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در کیش که هفته گذشته با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها آغاز شده بود، با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری و تمدید روند تعطیلی این مراکز تشدید شده است.

به گزارش ایرنا در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط‌زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان‌های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن‌سازی محیط شهری کیش به‌صورت متناوب تا پایان دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و گردشگران در این جزیره ادامه خواهد.

رضانیا در اولین نشست خبری که هفته گذشته برگزار شد، گفت: دو نفر از مراجعه کنندگان مشکوک به ویروس کرونا، پس از بهبودی از بیمارستان کیش مرخص شدند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این دزدان حرفه ای پارکینگ خانه ها شکار دوربین های مداربسته شدند + عکس