یکی از 6 بیمار کرونا کرمان در رفسنجان بستری است


یکی از 6 بیمار کرونا کرمان در رفسنجان بستری است

کرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: یک مسافر که از شمال کشور عازم بندرعباس بود در گذر از رفسنجان با توجه به حال عمومی نامساعد و علائم سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه می‌کند و با انجام آزمایش، تست کرونای وی مثبت می شود که اکنون این فرد در این شهرستان بستری است.

به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی ندیمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور روزانه بین ۲ تا ۴ مورد مشکوک در رفسنجان و انار به بیمارستان و مراکز بهداشتی مراجعه می کنند که تاکنون غیر از این مسافر مورد مثبت نداشته ایم.

وی اظهار داشت: از ۹ مورد تست کرونایی که از رفسنجان به آزمایشگاه کرمان ارسال شده فقط یک مورد مثبت بوده است.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: مسافر مبتلا به کرونا در رفسنجان از نظر تنفسی مشکل چندانی ندارد لذا با بستری و رعایت نکات بهداشتی درمان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا، ملاقات های بیمارستانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان ممنوع شده است.

اسماعیلی ندیمی افزود: اپیدمی کرونا بالا است لذا از مردم می خواهیم ضمن رعایت اصول بهداشتی به مطالب غیر علمی و شایعات توجه نکنند و برای کسب اطلاعات علمی در مورد این بیماری به معاونت های دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه بهداشت رجوع کنند.

وی تأکید کرد: مردم اگر مطالب غیرعلمی در مورد کرونا در فضای مجازی می بینید آن را منتشر نکنند تا فضای جامعه آرامش داشته باشد.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: این بیماری در افراد مختلف می تواند به صورت یک سرماخوردگی ساده تا بیماری تنفسی شدید بروز کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که اخیرا بازار سیاهی از فروش ماسک های غیراستاندارد و مواد شوینده در رفسنجان ایجاد شده که با قیمت های غیرمعمول این محصولات را به فروش می رسانند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟